«Українське кіно: стратегія на майбутнє» - в Будинку кіно відбулася дискусія
16.09.2014

12 вересня в Будинку кіно відбулася дискусія «Українське кіно: стратегія на майбутнє».
Голова Національної спілки кінематографістів України Сергій Тримбач виступив модератором зустрічі. Він окреслив підстави та основні теми дискусії: незважаючи на те, що протягом останніх років український кінематограф був на підйомі, – з’явилося нове покоління кінематографістів, українські фільми вийшли в прокат, – теперішнє суттєве скорочення державного фінансування кіногалузі ставить перед кінематографістами нові виклики.
Пилип Іллєнко, голова Державного агентства з питань кіно, запевнив, що на рівні уряду багато уваги приділяється кіно, проте війна на сході України накладає відбиток на всі галузі. За словами пана Іллєнка, якщо заплановане на цей рік фінансування надійде в повному обсязі, Держкіно зможе профінансувати близько 25 стрічок, включно з коротким метром і анімацією, зйомки яких уже були розпочаті. Також просувається робота над законопроектом про збір на розвиток національного кіно, Держкіно налагоджує співпрацю з телеканалами щодо фінансування та створення телеверсій фільмових проектів. У планах Державного агентства з питань кіно – організація співпраці з дистриб’юторами для забезпечення широкого прокату української кінопродукції.
Антон Пугач, генеральний директор мережі кінотеатрів «Мультиплекс», висловив стурбованість через практику квотування кінопрокату на користь національних фільмів. За його словами, квотування залишилося тільки в авторитарних і тоталітарних країнах, а країни, які підтримують національний кінематограф за рахунок прокату іноземних фільмів, значно вищий ВВП на душу населення. На думку пана Пугача, квотування задушить кінотеатри, особливо в маленьких містах.
Олесь Янчук, генеральний директор Національної студії ім. О.Довженка, наголосив на проблемі дороговизни квитків у кінотеатрах і на піратстві. Щодо кіностудії, очільником якої є пан Янчук, – на ній не повинні знімати тільки працівники студії: «Я хочу зробити умови, які б зацікавили незалежних виробників».
Вікторія Прожепюрко з організації ВГО «Сінема», що займається захистом авторських прав, розповіла, що її організація вступила в міжнародну конфедерацію авторських спілок.
Кінокритик Олександр Гусєв вважає, що першим фільмом, який ознаменував якісні зміни в українському кіно став фільм Олега Сенцова «Гамер», знятий без жодної державної підтримки. Теперішня робота кінематографістів у зоні АТО є ознакою життєздатності українського кінематографа. Але великою проблемою для українського кіно лишається відсутність культурного простору й підготовленого глядача.
Василь Вітер, директор Інституту екранних мистецтв КНУТКіТ ім. І.К. Карпенка-Карого, каже, що тепер студенти здебільшого самі фінансують свої роботи, і рівень робіт зростає. Студенти не чекають нічого від держави. Пан Вітер запропонував створити банк кіно, щоб продюсери і режисери могли брати кредити на кіно й потім повертати. Пилип Іллєнко поставився скептично до такої ідеї.
Режисер Роман Балаян звернув увагу на те, що українські кінопрокатники мають товготривалі зобов’язання перед західними компаніями, тому для українських фільмів залишається мало місця в прокатній сітці. Вознаграждения за активную игру от https://slots-wiki.com/reviews/playfortuna : чем больше вы будете делать ставок, тем солиднее окажутся поощрения.
Режисерка Марина Врода пожалілася, що на молодих режисерів не звертають увагу, і якщо так далі буде, то вони загинуть швидше за державні кіностудії.
Продюсер Ігор Савиченко вважає, що не можна змушувати незалежних кіновиробників знімати на державних кіностудіях, бо ті пожирають половину бюджету фільму на внутрішньостудійні витрати.
Іван Козленко, заступник генерального директора Національного центру Олександра Довженка, погодився з Ігорем Савиченком, бо сам керує подібним підприємством з надмірною кількістю працівників та території. За його словами, Центр Довженка потребує не більше 30 працівників і не більше 200 кв. м. території.
Також учасники дискусії обговорили ситуацію довкола висунення фільму «Поводир» на премію «Оскар» від України. Вчора Український Оскарівський комітет мав зібратися на повторне засідання, щоб переглянути своє рішення, але, як повідомив генеральний директор компанії «Актхаус Трафік» Денис Іванов на своїй сторінці у Фейсбуці, засідання не відбулося через відсутність кворуму.