f y
Національна спілка кінематографістів України

Інтерв’ю

Єва Нейман: «Свавілля неприпустиме у будь-якому виді мистецтва»

15.08.2016

18 липня 2016 року в рамках Літньої кіношколи Одеського кінофестивалю відбулася творча зустріч із режисером, сценаристом, дворазовим лауреатом ОМКФ-2015 Євою Нейман, під час якої вона поділилася особливостями своєї роботи, баченням того, як знімати кіно в Україні, та творчими планами. Сайт Одеського МКФ підготував резюме її виступу.

У зйомках немає місця демократії, але творчість кожного члена знімальної групи неймовірно важлива. Моє завдання – вловити баланс свободи і контролю. Найщасливіші моменти в зйомках у мене пов'язані з імпровізаціям акторів.

Свавілля неприпустиме у будь-якому виді мистецтва. Свобода і свавілля – два різних поняття. Останнього треба боятися: потрібна логіка, але не фізичні закони.

Я не дуже ціную реалізм у власній творчості. Умовність – ось мій основний принцип.

Сказати, що в Україні набагато гірше, ніж в Європі не можна. Я знімала фільми в таких умовах, що мої європейські колеги можуть мені тільки позаздрити. У мене склалися такі відносини з продюсером, що ми працювали в діалозі, тиску на мене не чинили.

В Україні вільніше, ніж в Європі, жвавіше, талановитіше. Бачу це по роботах молодих режисерів. Наприклад, фільму «Українські шерифи» Романа Бондарчука – я під дуже великим враженням.

Багато режисерів-новачків ставлять собі питання про жертовність – здається, що без неї нікуди. Хоча в реальності буває жертвуєш чимось, а все-одно нічого не відбувається.

Коли я вибирала що стане об'єктом «Пісні пісень», для мене тема євреїв була основною. Що було важливо – це твір Шолом-Алейхема. До речі, я пропонувала Олександру Ткаченку на вибір Гоголя або Шолом-Алейхема. Гоголя відсунули на невизначений термін.

Можна закохатися в якийсь твір, і воно так запалює, надихає. Воно несе в собі шифри, які мені належить розкривати. У процесі розшифровки, напевно, і полягає елемент творчості.

У моїх планах зняти справжнісінький детектив за твором Едгара Алана По.

Стать режисера не має значення. Коли я відчуваю її в кіно, це мене відштовхує. При чому не тільки жіноча, але чоловіча стать теж.

За інформацією ОМКФ

17 грудня, понеділок, Синій зал Цикл «Наші співвітчизники у світовому кіно» Художній фільм «ТАЄМНИЦЯ НАТАЛІ ВУД»(ІІ серія)

18 грудня, вівторок, Малий зал Вечір до Дня вшанування учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС

18 грудня, вівторок, Синій зал ЦИКЛ ВЕЧОРІВ «КІНО ПРО КІНО» Документальний фільм «ЗАГАЛЬНИЙ ЗШИТОК»