f y
Національна спілка кінематографістів України

Інтерв’ю

Андрій Різоль про конкурс сценаріїв «Своє кіно»

25.12.2016

У рамках недавно ініційованого проекту "Дивись українське — твори своє майбутнє!" стартував конкурс сценаріїв та сценарних ідей "СВОЄ КІНО". Ініціатор і продюсер проекту Андрій Різоль розповів "Дзеркалу тижня" про особливості розгортання цієї ініціативи.

Катерина Константинова, "Дзеркало тижня"

Конкурс сценаріїв "СВОЄ КІНО" триватиме з листопада 2016-го року по лютий 2017-го і шукає сценарії, сценарні заявки та ідеї для фільмів, головний герой яких — ініціативна відповідальна людина, що своїми діями вершить зміни, надихає інших. Важливо, що такий конкурс не передбачає ні вікових, ні фахових обмежень.

— Крім, власне, конкурсу "СВОЄ КІНО" передбачається екранізація 20-ти фільмів за сценаріями, які в цьому конкурсі переможуть, — розповідає Андрій Різоль. — Наголошую, що це короткий метр. Завдяки такому хронометражу (три хвилини) ці стрічки можна демонструвати перед основним фільмом на сеансах у кінотеатрах. Отже, потрапити до широкої аудиторії — в кінотеатри — одне із завдань проекту.

Зазначу, що це будуть виключно ігрові (художні) історії. Тобто на перший план виходить звичайна людина, яка хоче впливати на певні суспільні зміни, може покращувати життя своє та життя оточення.

Власне, цей конкурс саме для того ініційований, щоби віднайти такі цікаві історії й реалізувати їх у ігровому короткометражному кіно. Такі маленькі фільми у рамках проекту — певні меседжі про зміни, яких чекає країна, а також меседжі про справжні цінності, без яких неможливий розвиток суспільства.

— Андрію, як ви бачите в майбутньому саме реалізацію 20 сценаріїв переможців, тобто зйомки фільмів, адже для цього потрібна потужна виробнича база. Хто підтримує "СВОЄ КІНО" — кіностудія Довженка, Держкіно, приватні продакшни?

— На сьогодні цей проект підтримують близько 50 організацій та установ. Є партнерські стосунки з найкращими продакшнами, студіями. Держкіно також нас всебічно підтримує, але не фінансуванням, а інформаційно, координаційно, фахово.

Таким чином, "СВОЄ КІНО" має високотехнологічних партнерів, які спеціалізуються на виготовленні кінопродукції за найвищими світовими стандартами. Адже зрозуміло, що якість фільму залежить не тільки від сценарію, а й від того, на якому технічному рівні цей сценарій буде екранізований. За технічною якістю стрічки нашого проекту не мають поступатися тим картинам, які демонструються в кінотеатрах. Інакше кінотеатри їх не візьмуть, яким би не був геніальним сценарій.

— Чи зацікавила ця ініціатива провідні українські телеканали?

— Зацікавила. Канали готові брати такі фільми — і як мінісеріали, і як альманахи, і як спецпроект. Поки що не афішую канали, які є партнерами проекту, але вони вже є, і їх стає більше.

— Чи планує конкурс "СВОЄ КІНО" співпрацю з такими фестивалями як "Відкрита ніч", що також орієнтований на популяризацію нових імен у світі кіно?

— Я як голова меценатської ради "Відкритої ночі" разом із засновником та президентом фестивалю, режисером Михайлом Іллєнком плануємо в майбутньому приділити особливу увагу саме проектові "Дивись українське". Нині обговорюємо ці ідеї.

— У регламенті конкурсу проанонсований гонорар авторам-переможцям…

— Так, гонорар передбачений — 10 тис. грн. Оскільки сценарії для трихвилинного фільму — десь 2—4 аркуші (А4, шрифт 12), то це досить непогана мотивація для сценаристів! Утім, головна мотивація для творчих людей — реалізація їхніх ідей, тому автори у даному випадку не обмежені формою подачі: це може бути готовий сценарій, це може бути сценарна заявка або ідея до фільму. Головне — цікава кіноісторія, яка схвилює глядачів, надихатиме покращувати своє майбутнє.

Катерина Константинова, "Дзеркало тижня", 19 листопада 2016 року, №43—44