f y
Національна спілка кінематографістів України

Інтерв’ю

Єва Нейман: «Свавілля неприпустиме у будь-якому виді мистецтва»

15.08.2016

18 липня 2016 року в рамках Літньої кіношколи Одеського кінофестивалю відбулася творча зустріч із режисером, сценаристом, дворазовим лауреатом ОМКФ-2015 Євою Нейман, під час якої вона поділилася особливостями своєї роботи, баченням того, як знімати кіно в Україні, та творчими планами. Сайт Одеського МКФ підготував резюме її виступу.

У зйомках немає місця демократії, але творчість кожного члена знімальної групи неймовірно важлива. Моє завдання – вловити баланс свободи і контролю. Найщасливіші моменти в зйомках у мене пов'язані з імпровізаціям акторів.

Свавілля неприпустиме у будь-якому виді мистецтва. Свобода і свавілля – два різних поняття. Останнього треба боятися: потрібна логіка, але не фізичні закони.

Я не дуже ціную реалізм у власній творчості. Умовність – ось мій основний принцип.

Сказати, що в Україні набагато гірше, ніж в Європі не можна. Я знімала фільми в таких умовах, що мої європейські колеги можуть мені тільки позаздрити. У мене склалися такі відносини з продюсером, що ми працювали в діалозі, тиску на мене не чинили.

В Україні вільніше, ніж в Європі, жвавіше, талановитіше. Бачу це по роботах молодих режисерів. Наприклад, фільму «Українські шерифи» Романа Бондарчука – я під дуже великим враженням.

Багато режисерів-новачків ставлять собі питання про жертовність – здається, що без неї нікуди. Хоча в реальності буває жертвуєш чимось, а все-одно нічого не відбувається.

Коли я вибирала що стане об'єктом «Пісні пісень», для мене тема євреїв була основною. Що було важливо – це твір Шолом-Алейхема. До речі, я пропонувала Олександру Ткаченку на вибір Гоголя або Шолом-Алейхема. Гоголя відсунули на невизначений термін.

Можна закохатися в якийсь твір, і воно так запалює, надихає. Воно несе в собі шифри, які мені належить розкривати. У процесі розшифровки, напевно, і полягає елемент творчості.

У моїх планах зняти справжнісінький детектив за твором Едгара Алана По.

Стать режисера не має значення. Коли я відчуваю її в кіно, це мене відштовхує. При чому не тільки жіноча, але чоловіча стать теж.

За інформацією ОМКФ