«1+1 медіа» відмовляється від відеоагрегатора Ovva.tv на користь оновленої VOD-платформи 1+1 video
08.09.2017
Марія Ряпулова, «Детектор медіа»
Минулого року група «1+1 медіа» запустила проект Ovva.tv, в рамках якого створила відповідний сайт, спеціальний плеєр, мобільні та Smart TV додатки, а також продукт Sudum, покликаний захищати права на відеоконтент. 7 вересня 2017 року під час прес-сніданку директорка діджитал-напрямку «1+1 медіа» Анна Ткаченко оголосила про перезапуск відеоагрегатору та об’єднання всього відеоконтенту під новим брендом – 1+1 video.
«Ми бачимо, що сама дистрибуція відеоконтенту як вид бізнесу більшою мірою монополізована такими глобальними або регіональними компаніями як Netflix, YouTube, Facebook. У зв’язку з цим телевізійні групи в усьому світі наштовхуються на проблему з тим, що, розміщуючи свій контент на подібних платформах, вони втрачають свій бренд. Глядач починає мислити проектами: всі знають "Гру престолів", але мало хто асоціює її з телеканалом HBO. Саме тому компанії замислюються над тим, як зберегти свій бренд за цих умов. У 2016 році наша компанія запустила відеоагрегатор Ovva, ідея якого на той момент полягала в тому, аби існувала окрема від телевізійних сайтів групи платформа, на якій буде присутній і контент групи "1+1 медіа", й контент партнерів. Але на сьогодні результати цієї ідеї такі: якщо взяти плеєр всіх телеканалів групи, то перегляди Ovva складають усього 11% – це менше, ніж ми розраховували. До того ж, левову долю з цих переглядів забрав на себе телеканал "1+1" та сайт каналу», – розповідає про причини відмови від бренду Ovva.tv Анна Ткаченко.
Іншими словами, стало зрозумілим, що в «1+1 медіа» існує значний перетин контенту, проекти конкурують між собою та відбувається канібалізація всередині групи. За словами Анни Ткаченко, в певний момент стало очевидно, що просування окремого бренду Ovva до того ж вимагає значних інвестицій. Враховуючи, що сайти каналів групи, які вже встигли заслужити лояльність аудиторії, також мають свої відеорозділи, вкладання великих коштів в маловідомий бренд видалося нерентабельним.
«Ми вирішили, що будемо робити трансформацію-ребрендинг: Ovva стає брендовою VOD-платформою нашої групи, – розповідає Анна Ткаченко. – Ми відмовляємося від Ovva як від бренду та як від окремого майданчика. Натомість на оновлений відеоагрегатор під назвою 1+1 video можна потрапити як на окремий сайт та, водночас, він переноситься у відеорозділи кожного з сайтів групи. Наприклад, ви заходите на сайт телеканалу "1+1", тиснете на "Відеорозділ" – автоматично потрапляєте на 1+1 video. І так само це працюватиме на всіх сайтах групи. Звичайно, це буде працювати і на Smart TV, й в інших додатках, де є наша аудиторія».
Нова VOD-платформа вже доступна на оновленому сайті «2+2», до кінця цього року 1+1 video буде інтегровано в сайти каналів ТЕТ та «ПлюсПлюс», у 2018 році – у сайт «1+1».
«Я завжди проводжу аналогію з Roshen: у компанії є декілька великих брендових магазинів, – розповідає Анна Ткаченко. – Проте ви можете зайти, приміром, в "Ашан" і побачити там ті самі цукерки. Але, зауважте, що в них все одно буде окрема полиця, обов’язково брендована. Таким чином Roshen бореться за свій бренд, не дозволяє своїм цукеркам розчинятися серед інших. В нас такий самий підхід: 1+1 video – це такий великий магазин, в який можуть завітати ті, кому це зручно, особливо це стосується користувачів, лояльних до наших телеканалів. А якщо хтось захоче подивитися наше відео в інших провайдерів, ми можемо представити наш контент і там».
Наразі триває доробка плеєру для платформи 1+1 video: розробники представили вже третю його версію та продовжують удосконалювати деталі, спираючись на аналіз поведінки користувачів. Зокрема плеєр вже має новий інтерфейс, новий дизайн реклами, нову конвертацію та дає можливість створювати плей-листи та тематичні добірки.
Слід зауважити, що, порівняно з планами, які свого часу були декларовані при запуску відеоагрегатора Ovva, компанія відмовляється від залучення додаткових партнерів, закупівель в тому числі й геймерського контенту. Проте у роботі групи активно використовується Sudum, який було розроблено ще для захисту контенту Ovva: поступово з його допомогою стало можливим відслідковувати піратство не тільки у пошукових мережах, але й у «ВКонтакте», «Одноклассниках», Facebook та навіть в Instagram. Надалі, за словами Анни Ткаченко, можливо, Sudum буде запропоновано для захисту контенту не тільки групи «1+1 медіа».
Світлина Андрія Шматова
Марія Ряпулова, «Детектор медіа», 7 вересня 2017 року