f y
Національна спілка кінематографістів України

Статті

Львівські співавтори ван Гога

29.07.2017

Українські художники взяли участь у створенні унікального анімаційного фільму «З любов’ю, Вінсент» Доротеї Кобєлі та Г’ю Велчмена.

Катерина Сліпченко, Zaxid.net

Завершено роботу над унікальним анімаційним англійсько-польським фільмом «З любов’ю, Вінсент». Це перший у світі фільм, повністю складений з картин. Його автори написали олійними фарбами понад 65 тис. кадрів. Над фільмом працювало 125 художників з 19 країн. Зокрема у його створенні взяли участь 13 українських художників. І серед них – троє львів’ян.

...28 липня 1890 року худорлява постать ступила на головну вулицю маленького французького містечка Овер. У чоловіка нічого не було, його руки притискали свіжу вогнепальну рану, з якої текла кров. Це був Вінсент ван Гог, маловідомий на той час художник. Він помре в ніч з 28 на 29 липня 1890 року...

Дія фільму «З любов’ю, Вінсент» починається через рік після смерті художника. Її обставини намагаються розслідувати рудобородий листоноша та його син Арман. Обидва позували ван Гогу, обидва не розуміють, як за півтора місяця той змінився так, що наклав на себе руки.

Режисерами фільму є Доротея Кобєля та Г’ю Велчмен. Останній має в активі «Оскара» за анімаційну короткометражку «Пєтя і вовк» (2008), а його дипломний фільм «Воронокамінь» переміг у конкурсі Cinefoundation на Каннському МКФ. Музику до фільму написав Клінт Менсел, автор саундтреків до таких картин як «Реквієм за мрією», «Ной» та «Фонтан».

Фільм справді унікальний, у чому можна переконатись навіть із трейлера. Подивитись картину повністю можна буде у кінотеатрах з 23 листопада 2017 року. Кожен намальований кадр фотографувався на камеру. Одна секунда фільму містить 12 кадрів, у хвилині – 720 кадрів. За 10 місяців українці намалювали понад 9 тис. кадрів – це 13 хвилин фільму.

Львівські художники, що брали участь у його створенні, Анастасія Бонішко, Віталій Мурин та Ярослав Свірняк, розповіли кореспондентці Zaxid.net про роботу у неймовірному проекті.

«Я натрапив у соцмережах на оголошення про набір художників для участі в проекті. Вислав портфоліо зі своїми роботами. Далі було запрошення у Вроцлав на триденний тест, на якому потрібно було показати вміння анімувати. Після відбору кандидатів (45 осіб на 1 місце) відібраних митців запросили до Гданська у головний офіс BreakThruFilms на тритижневе навчання і після цього безпосередньо на роботу над фільмом», – розповів Ярослав Свірняк.

«Особливості роботи полягали в умінні анімувати живописні полотна в стилі Ван Гога, на основі його робіт. Щоб зробити секунду анімації потрібно намалювати 12 окремих кадрів олійними фарбами», – додає він.

«Автори фільму зробили відео, своєрідне запрошення, яке давало уявлення про фільм. Тож я відправив своє резюме з великою надією потрапити у проект. І мені це вдалося. Відбір буд досить солідний. На етапі електронного відбору відсіяли, потім під час тесту. Не пройшло десь 70% людей. Менше відсіювали під час навчання. А були й ті, кого відбирали навіть раніше, ще до кінця навчання. Наприклад, київських художниць Катерину та Тетяну Очередько, які мали вже на момент навчання великий досвід», – розповів Віталій Мурин.

«Я потрапила спонтанно, працювала на роботі яка мені не подобалось. Потім побачила посилання на цей проект, відправила cвої роботи. І мене запросили. Я приїхала на тест, дуже хвилювалась, але мені якось відразу легко пішло. Для кожного художника була створена окрема міні-студія. Кожен кадр малювався окремо, олійними фарбами. Потрібно було, щоб кольори дуже точно збігалися з картинами ван Гога. Було так, що цілий робочий день ми тільки змішували кольори», – говорить Анастасія Бонішко.

«Спочатку мали працювати лише польські художники. Потім вони усвідомили, що ніяк не встигають і запросили художників з усього світу. Українців було найбільше», – додає художниця.

Загалом над фільмом працювало 125 художників з 19 країн світу. Анастасія Бонішко: «Було обладнано три студії: в Афінах, Вроцлаві та Гданську. Хотіли зробити студію й у Львові, але надто складними виявились переміщення через кордон».

Ярослав Свірняк: «У фільмі присутні кольорові й чорно-білі сцени. Робота розподілялась по різному. Більшість художників пробували себе в різних сценах, таких, як портрет, жанрові сцени, чорно-білі, рух камери тощо. З часом кожен бачив в якій частині краще працює і відповідно до цього супервізори розподіляли сцени конкретно під кожного митця».

Віталій Мурин: «Загалом робота над фільмом тривала три роки, я працював 9 місяців. За цей час я особисто намалював близько хвилини. Уявіть! За 9 місяців – 1 хвилина. І це, як мені сказали, один із найкращих результатів. Це надзвичайно працемісткий проект. Але я вважаю, що результат вартував усіх зусиль. Хоча я не впевнений, що хтось наважиться це повторити. Хіба короткий метр».

Анастасія Бонішко: «Такого фільму ще не було. Це повнометражний фільм, який складається із картин, що ожили. На нього пішло 3 тис. фарби. Як казав режисер, нею можна було наповнити олімпійський басейн».

І нарешті трохи математики. Тривалість фільму – 90 хвилин. Працювало 125 художників з 19 країн. Створено 65 тис. кадрів. 1 хвилина складається з 720 кадрів. 1 секунда складається з 12 кадрів Кожен кадр – окрема картина. Українці працювали 10 місяців, 13 художників створило 13 хвилин фільму. Бюджет картини – $5 млн. Український прокат почнеться 23 листопада 2017 року.

Українські художники, що працювали над фільмом: Катерина та Татяна Очередько, Марина Савченко, Олександр Башинський (Київ), Анастасія Бонішко, Віталій Мурин, Ярослав Свірняк (Львів), Олена Горгол (Тернопіль), Андрій Ковтунович, Андрій Македон (Чернігів), Світлана Гаврищук (Одеса), Юлія Решетник (Запоріжжя).

Катерина Сліпченко, Zaxid.net, 28 липня 2017 року