f y
Національна спілка кінематографістів України

Статті

Українські аніматори презентували свої здобутки в Європі: підсумки участі у кіноринку MIFA

01.07.2017

На кіноринку Міжнародного кінофестивалю анімаційних фільмів у місті Ансі (Франція) вперше було представлено Український стенд.

Подія пройшла за підтримки Державного агентства України з питань кіно, Міністерства культури України та Міністерства закордонних справ України. Організацію стенду взяла на себе Громадська спілка «Українська Анімаційна Асоціація» (УАнімА).

Наявність і активна робота Українського стенду викликала справжнє зацікавлення іноземних колег. У рамках роботи стенду було проведено відкриту презентацію українських анімаційних проектів та фестивалів, офіційний прийом за участі Надзвичайного та Повноважного Посла України у Франції Олега Шамшура і презентацію від студії Animagrad, яка вперше представила європейській спільноті тизер анімаційного фільму «Мавка. Лісова пісня», що створюється за підтримки Держкіно.

Як зазначив перший заступник Голови Держкіно Сергій Неретін: «Те, що ми сьогодні презентували на Міжнародному фестивалі анімації в Ансі, не соромно показувати і про таке не соромно горланити! Крапля потроху підточила камінь. Ще трохи і українська анімація знову зазвучить на увесь світ. Принаймні, така картинка вимальовується уважним спостерігачам».

Ініціювала й організувала роботу Українського стенду новостворена Громадська спілка «Українська Анімаційна Асоціація» (УАнімА), яка одразу поставила перед собою амбітну мету і вдало реалізувала її – повноцінно представити Україну на найбільшому анімаційному ринку Європи.

Як зазначила виконавчий директор УАнімА Олена Голубєва: «Для Української Анімаційної Асоціації це був успішний старт. Підтримка з боку великих студій та державних інституцій була сприятливою для максимуму уваги до української анімаційної спільноти. Вже зараз маємо старт у переговорах з польською, іспанською, ізраїльською, датською та швейцарською Асоціаціями та Індустріальними комітетами. Вони готові ділитись досвідом та напрацюваннями, сприяти зі свого боку у пошуку студій для копродукції, залученні фінансування та навчанні й програмам обміну для студентів».

Протягом 5 днів роботи фестивалю Український стенд відвідало більше 500 іноземних представників, які із захопленням відкрили для себе нову країну на анімаційній мапі світу. Зокрема, представники Китаю, Індії, Філіппін цікавилися новими проектами, які планує запускати українська сторона задля того, щоб залучитися до їхньої реалізації у якості виконавців або партнерів.

Керівник анімаційної студії Animagrad Єгор Олесов: «На мій погляд, ринок став більш динамічним та бізнес-орієнтованим: про це свідчить присутність представників Disney, Dreamworks, Illumination, CN, Nickelodeon, Amazon та багатьох інших студій та каналів. Ми провели близько 30 зустрічей з міжнародними компаніями, відвідали низку профільних конференцій та пітчингів. Емоційно та яскраво пройшла ексклюзивна презентація першого тизера нашого проекту «Мавка. Лісова пісня». В цілому, ми задоволені результатами участі компанії Animagrad у кіноринку MIFA Market. Можна сміливо сказати, що українська анімаційна індустрія робить значні кроки вперед та у чомусь вже навіть випереджає європейські проекти».

Проект продакшену Glowberry (FILM.UA Group) «Мама поспішає додому» не тільки став першим учасником пітчингу MIFA Pitches в історії української анімації, а й був відібраний до шорт-листа конкурсних проектів у категорії «Телевізійні серіали», де також були представлені ще сім проектів з Австралії, Данії, Канади та Франції. Європейські експерти високо оцінили презентацію команди, завдяки чому проект «Мама поспішає додому» вирвався у лідери та став фіналістом пітчингу.

Директор студії Lisenbart Production Дмитро Лісенбарт теж залишився задоволений участю у кіноринку та роботою Українського стенду: «Таку кількість професіоналів, з якими нам вдалось поспілкуватись. можна зустріти тільки тут і ще на одному-двох фестивалях. Ми провели величезну кількість зустрічей з продюсерами, прокатниками і байерами. Стомились нереально, але отримали натхнення, впевненість і план розвитку. І дуже круто, що ми були представлені єдиним стендом від України. Всі допомагали і підтримували одне-одного. В результаті, всі учасники Української Анімаційної Асоціації залишились дуже задоволеними результатами поїздки, а Україна вперше заявила про себе в Ансі».

Крім анімаційних проектів, на Українському стенді були презентовані також й вітчизняні анімаційні фестивалі. Програмний директор фестивалю актуальної анімації та медіамистецтва LINOLEUM Анастасія Верлінська прокоментувала участь у кіноринку: «Ансі є головним майданчиком для налагодження співпраці з міжнародними анімаційними фестивалями і знайомства з потенційними гостями LINOLEUM. Ми змогли поспілкуватися з представниками різних країн та домовитися про майбутній обмін програмами, що стане важливим кроком для презентації української анімації за кордоном».

Отже, маючи надскладні передумови для розвитку вітчизняної анімаційної школи у 1990–2000 роки, українські ентузіасти-мультиплікатори зуміли зберегти українську анімаційну традицію і примножити її новими іменами, назвами й техніками. На кіноринку MIFA в Ансі цього року аніматори світу побачили Україну повноцінним партнером.

Офіційна інформація