f y
Національна спілка кінематографістів України

Статті

Щоденник IV фестивалю кіно та урбаністики «86»

02.05.2017

Подаємо офіційний щоденник IV Міжнародного фестивалю кіно та урбаністики «86», що тривав у Славутичі з 28 квітня по 2 травня 2017 року. Темою цьогорічного фестивалю стала «Близькість».

Перший день «Близькості»: відкриття та концерт під зорями

IV Міжнародний фестиваль кіно та урбаністики «86» розпочався. 

Вдень, 28 квітня, тривала підготовка ленд-арту на околиці міста. Побачити презентацію цієї програми можна було вже 29 квітня. 

Ввечері ж церемонія відкриття, яку вели чарівна Настя Станко та легендарний Василь Васильців, зацікавила глядачів анонсами програми. 

Окрім цього, було продемонстровано короткометражний фільм Джона Сміта «Ом» з неочікуваною розв’язкою, освідчення юних славутичан рідному місту «Славутичу, я люблю тебе» та історію Марка Реймонда Вілкінса «Костя + "Той, що біжить із ножицями"» про місцевий постпанк-гурт. 

На завершення першого фестивального дня Юлія Ландау та Маргарита Кулічова просто неба, при світлі місяця й зірок зіграли унікальний концерт для органу й електроніки. 

Продовження музичної теми гості «86» знайшли на традиційній вечірці Speakeasy, де грали Анна Хвиль та Beefcake Tears.

Другий день «Близькості»: кіно й розмови

29 квітня фестиваль набрав обертів і показав уже понад півтора десятка фільмів.  

Ранні пташки-урбаністи відвідали перший аудіотур «Над прірвою у житі», який повторюватиметься щодня до 2 травня, а потім вийшли за межі міста, щоб зрозуміти й побачити, що ж таке ленд-арт.

Після обіду на них чекала лекція від Metasitu «Рольові моделі». 

Водночас у кінозалах демонструвалась архівна програма, знайомити із якою приїхав режисер Анатолій Борсюк. 

Далі було ще більше кіно, зокрема «Новосілля» Надії Парфан, «Великий мур» Тайґа О’Саллівана і «Усі безсонні ночі» Міхала Марчака. Усі ці фільми режисери представляли особисто, емоційно спілкуючись із глядачами. Що ближче до вечора — то довшими були розмови. 

Також відбувся перший показ фільмів, які претендують на «Пальму Півночі». Поки міжнародне журі складає думку про конкурсантів, глядачі вже почали голосувати за тих, чиє кіно припало їм до душі. 

Надворі після заходу сонця гості фестивалю й випадкові перехожі мали змогу подивитися фільм «Радіація на узбіччі» Морітца Шульца. 

День завершився чуттєвим перформансом Electric Intimacy від Krolikowski Art та Neither Famous Nor Rich і гучною вечіркою на Speakeasy.

Третій день «Близькості»: майстри та свіжа кров

Для славутичан черговий день фестивалю, 30 квітня, розпочався з відкриття нового, 14 кварталу. Робоча група, яка працювала над його концепцією, пояснила, чим Славутич подібний до Афін, і запропонувала разом із містянами облаштувати обраний під новий квартал простір. 

Журі та глядачі переглянули фільми з другого блоку «Пальми Півночі». Також публіці представили першу половину фільмів, які увійшли до MyStreetFilms-Рубіж. Модерували показ і спілкувалися з молодими режисерами Юрій Марченко та Катя Тейлор. 

Кіно з міжнародної повнометражної програми, зокрема «Світ без кінця» уже знайомого Джема Коена, зібрало повний зал, а «21 х Нью-Йорк» Пьотра Стасіка — навіть переповнений.

Зачепив за живе і розчулив публіку один із найбільш очікуваних цьогорічних фільмів «Дядько Говард» Аарона Брукнера. 

Перформанс «Мій особистий Чорнобиль» Франца фон Штрольхена став ще однією незвичайною інтерактивною подією, адже до вистави були залучені глядачі.

Четвертий день «Близькості»: експерименти й закриття

1 травня в програмі було багато музики, але й не менше вражаючого кіно.  

Усі ті, хто в перший фестивальний день встиг полюбити Джона Сміта («Ом»), поспішили на цілу його ретроспективу з шести короткометражних фільмів.

Повнометражна програма дивувала стрічками «Кролики у світлі фар» Аліси Єрохіної та «Щурячий фільм» Тео Ентоні. 

Насолоду вухам приніс концерт експериментальної музики Крістіни Вантцу та Neither Famous Nor Rich. 

На цьому, попри те, що фестиваль триватиме ще один день, офіційно четвертий «86» завершився.

За неймовірний настрій, сміх і оплески на церемонії закриття відповідали друзі фестивалю, прекрасні Катя Тейлор і Юрій Марченко. 

Після церемонії глядачі залишились на показ фільму «Токіо нойз» Крістіана Петрі, Яна Рьоед і Йована Сьодербер’є. Приємний галас перетік у концерт Flying Super Pension й фінальну вечірку Speakeasy.

За інформацією «86»