Головне науково-експертне управління Верховної Ради про пропозиції Президента до закону про держпідтримку кінематографії
22.12.2016
Головне науково-експертне управління Верховної Ради України проаналізувало Пропозиції Президента України Петра Порошенка до Закону України «Про державну підтримку кінематографії в Україні», прийнятого народними депутатами 22 вересня 2016 року, який Петро Порошенко повернув до Верховної Ради України, не підписавши.
На думку правників Верховної Ради України, «Пропозиції Президента України не містять конкретних сформульованих пропозицій, спрямованих на вдосконалення відповідного Закону».
Подаємо офіційний висновок Головного науково-експертного управління Верховної Ради України, виконаний 9 грудня 2016 року.
ВИСНОВОК
на Пропозиції Президента України
до Закону України «Про державну підтримку кінематографії України»
(реєстр. № 3081-д від 18.11.2016 р.)
У Головному науково-експертному управлінні розглянуто Пропозиції Президента України до Закону України «Про державну підтримку кінематографії», прийнятого Верховною Радою України 22 вересня 2016 року.
Глава держави вважає, що вказаний вище Закон не може бути підписаний через його невідповідність: Конституції України, згідно з якою виключно законом про Державний бюджет України визначаються будь-які видатки держави на загальносуспільні потреби, їх розмір та цільове спрямування (ст. 95); Бюджетному кодексу України, відповідно до якого виключно законом про Державний бюджет України визначаються надходження та витрати Державного бюджету України (ст. 4), доходи загального фонду не мають цільового спрямування (ст. 13); Податковому кодексу України, згідно з яким кошти, отримані відповідно до законодавства про лотереї, не можуть бути джерелом наповнення Державного фонду підтримки кінематографії України (ст. 136); Господарському кодексу України, згідно з яким органам державної влади забороняється приймати акти або вчиняти дії, які, зокрема, ставлять у нерівне становище окремі категорії суб’єктів господарювання (ч. 2 ст. 25); Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» (ст. 10); Закону України «Про публічні закупівлі».
З огляду на вищевикладене, Президент України повернув Закон на доопрацювання з метою приведення його положень у відповідність із вимогами Конституції України, Бюджетного кодексу України, узгодження з нормами інших законодавчих актів.
Головне управління, погоджуючись у цілому із зауваженнями Президента України до цього Закону (які багато в чому співпадають із зауваженнями Головного науково-експертного управління, викладеними у висновку № 16/3-1789/3081-д від 08.12.2015 р.), водночас вважає за доцільне звернути увагу на те, що відповідно до частини другої статті 94 Конституції України «Президент України … повертає закон зі своїми вмотивованими і сформульованими пропозиціями до Верховної Ради України для повторного розгляду». Проте, Пропозиції Президента України не містять конкретних сформульованих пропозицій, спрямованих на вдосконалення відповідного Закону.
Керівник Головного управління
В. Борденюк