Тези майстер-класу «Мислити як шоураннер: ідея, розробка, пітчинг – як перші етапи реалізації проекту»
20.12.2015
26 та 27 листопада 2015 року відбувся дводенний практичний курс Skill Bill Pro «Мислити як шоураннер: ідея, розробка, пітчинг – як перші етапи реалізації проекту» від Ірини Костюк та Анни Єлісєєвої, продюсерів FILM.UA Group. Подаємо короткі тези майстер-класу, підготовлені FILM.UA Факультетом.
Курс був розділений на кілька тематичних частин. У першій частині курсу Ірина Костюк та Анна Єлісєєва розповіли про світові тенденції сучасного виробництва контенту для телебачення, а також реалії сучасного українського ринку аудіовізуального контенту і про те, які саме проекти можуть зацікавити телеканали сьогодні.
Експерти ще раз акцентували увагу на тому, що поняття «шоураннер» – набагато ширше, ніж авторство ідеї. Шоураннер повинен повністю розуміти, що буде відбуватися з його ідеєю на всіх етапах реалізації: хто напише сценарій, який продакшн буде займатися виробництвом, яким буде кастинг, для якого каналу цей проект і яких спонсорів можна таким проектом залучити.
Заявки (сценарії), які автор пропонує продюсерам, завжди повинні бути вписані в контекст реалій ринку на даний момент. Телебачення – це насамперед бізнес, який, на відміну від літератури, він вимагає великих витрат на реалізацію. Щоб бізнес був успішним, витрати повинні окупатися. Наприклад, сьогодні в Україні не стануть знімати фантастичні серіали або фентезі навіть з дуже гарною ідеєю, оскільки це – дуже витратні жанри.
Говорячи про тренди в світі, експерти підкреслили значущість таких форматів:
- Реаліті з викликом,
- Реаліті на межі фолу,
- Скріптед-реаліті,
- Драми з «неправильними героями»,
- Web-серіали.
Експерти також нагадали, що юридично захистити саму ідею практично неможливо. Можна захистити тільки форму реалізації ідеї: сценарій, біблію формату, пілот або готову програму.
Веб-серіалам та його особливостям приділили особливу увагу і розповіли, які можливості ця форма дає авторам.
Також експерти обговорили з аудиторією можливість спільного виробництва з іноземними партнерами, наприклад, з Польщею.
Практична частина курсу була присвячена розбору заявок. Всього організатори отримали більше 40 заявок. У результаті були відібрані 8 проектів, які експерти розглянули докладно і дали свої коментарі.
Автори заявок по черзі отримували можливість протягом 5 хвилин представити свою ідею – суть проекту, сюжет, розповісти про потенційні можливості подальшої реалізації та ін., тобто, учасники працювали як шоураннери, а не тільки як автори. Після кожної презентації експерти давали коротку оцінку сильних і слабких сторін проекту, а також рекомендації щодо їх удосконалення, як домашнє завдання. Основні правки стосувалися мотивації головних героїв, структури, поєднання горизонтальних сюжетних ліній із вертикальними, основних конфліктів, рушійних для серіалу або ситкому.
В учасників була доба, щоб переробити свою ідею і знову представити її до уваги експертів і глядачів. У другий день курсу коментарі по кожному проекту давали не тільки експерти, а й слухачі. Деяким учасникам вдалося внести значущі зміни, які зробили проекти більш зрозумілими і зручними для реалізації. Інші учасники отримали об'ємний фідбек для подальшої розробки своїх ідей.
FILM.UA Факультет, 2 грудня 2015 року