f y
Національна спілка кінематографістів України

Статті

У Києві відбулася дискусія «Чому українські режисери знаходять гроші, але не знаходять глядачів»

01.09.2015

В рамках ініціативи #КіноКраїна?, яку започаткували і підтримують найбільші вітчизняні виробники контенту – StarLightMedia (СТБ, ICTV, Новий канал), InterMediaGroup (Інтер, НТН, Мега, К1, К2), Медіа Група Україна (Україна, НЛО, Індіго), продакшни Film.ua, StarMedia та ProTV, 28 серпня відбулася дискусія на тему «Чому українські режисери знаходять гроші, але не знаходять глядачів», повідомляє #КіноКраїна.

Обговорюючи проблему відродження українського кінематографу, як правило, головний акцент робиться на необхідності державного фінансування. Але чи достатньо лише виділяти кошти з бюджету на зйомки фільмів і видавати їх хай і найкращим українським режисерам? Чи побачить ці фільми український глядач, який насправді і є головним інвестором у кіновиробництво, адже бюджетні кошти – це податки кожного громадянина.

Кінобізнес існує за тими самими законами, за якими живуть і всі інші бізнеси. Вже давно відомо, що недостатньо лише виробити якийсь продукт – бодай і дуже високої якості. Інформацію про нього необхідно донести до споживача – в даному разі до глядача.

Саме на необхідності планувати і ретельно розробляти промокампанії фільмів ще на початку зйомок наголошували учасники дискусії.

«Промокампанія повинна починатись за рік до прем’єри фільмів. Згідно з дослідженнями, глядач приймає рішення про те, чи піти йому в кінотеатр на конкретний фільм чи ні, після п’ятого контакту з рекламою фільму. Щоб досягти такої кількості контактів на ТВ, бюджет рекламної кампанії повинен сягати 2 млн грн за прайсовими цінами. Наша рекомендація для продюсерів: йти до телеканалів і домовлятися про співпрацю ще на етапі зйомок. Але для того, щоб перемовини були успішними, треба підготувати рекламні матеріали, мати рекламну стратегію. Наш досвід співробітництва з компанією FILM UA Group по просуванню фільма «Незламна» на каналі «Україна» підтвердив правильність такої стратегії», – такими були головні тези виступу Ольги Захарової, директора зі стратегічного маркетингу Медіа Групи Україна.

Голова Держкіно Пилип Іллєнко запевнив, що Держкіно планує направляти кошти і на просування українського кіно. «На жаль, можливості для цього в нас невеликі, але є спеціальний рахунок Держкіно, куди надходять кошти від прокату фільмів, які були профінансовані державою. І завдяки цим надходженням, а особливо з фільмів «Незламна» і «Поводир», плани по наповненню спецрахунку перевиконуються», – заявив Пилип Іллєнко.

Щодо принципів подальшого фінансування українського кіно за бюджетні кошти, то, наприклад, досвід продюсера, в портфоліо якого вже є успішні комерційні стрічки, наявність зацікавленого дистриб’ютора на період подачі фільму на пітчинг, за словами Пилипа Іллєнка, буде суттєвим важелем при прийнятті рішення на користь того чи іншого проекту.

Про досвід комплексного промо на українському кіноринку на прикладі фільму «Незламна» розповіла Поліна Толмачова, директор з маркетингу та PR FILM.UA Group. Рекламна кампанія «Незламної» у цифрах: 834 покази ТВ-роликів на телеканалах «Україна», «СТБ», «Новий канал», «ICTV», «Інтер»; 340 радіороликів; 363 публикації у ЗМІ; 7 допрем’єрних показів в Україні. В результаті стрічка «Незламна» встановила рекорд першого weekend за касовими зборами серед українських фільмів (рекорду не було; збори «Незламної» за перший уїк-енд сягнули 4,78 млн. грн., що значно менше зборів за перший уїк-енд фільмів «Вій» (12,95 млн. грн.) та «Ржевський проти Наполеона» (8,5 млн. грн.), вироблених у ко-продукції з Україною. – НСКУ). Загалом касові збори по Україні – більше 14 млн. грн., більше 276 тисяч глядачів.

Максим Асадчий, директор компанії «Пронто Філм», продюсер фільму «Поводир», звернув увагу на потребу знайти партнера серед кінодистриб'юторів. Саме таким партнером для «Поводиря» стала компанія «B&H Film Distribution», власник якої Богдан Батрух власне і координував промоактивності фільму.

За словами Богдана Батруха, одна з найбільших проблем українських кіномитців полягає в тому, що вони не можуть визначитися, в якому жанрі знімається фільм. А це чи не найголовніше для кінопрокату – чітко повідомити глядачу у трейлері за кілька місяців до прем’єри, який фільм йому пропонується подивитись: романтичну комедію, фільм жахів, епічну драму чи фентезі. Для кожного з цих жанрів, на думку досвідченого кінодистриб’ютора, треба планувати свою рекламну кампанію, враховуючи специфіку аудиторії і потенційні касові збори.

Ірина Побєдоносцева, директор з розвитку студії «Квартал 95», виступила з доповіддю на тему «Універсальність історії як один з факторів успіху на міжнародних ринках». І підтвердила актуальність обраної стратегії даними касових зборів фільмів виробництва студії «Квартал 95»: «8 перших побачень» (2012 рік) зібрав в Україні 16,9 млн. грн., в Росії – 7,4 млн. доларів, «8 нових побачень» (2015 рік): Україна – 26,3 млн. грн., Росія – 7,5 млн. доларів, Прибалтика – 146 тис. доларів.

Олена Шрамко, #КіноКраїна, 31 серпня 2015 року