Українське кіно на 69-му Берлінале
19.02.2019
17 лютого завершився один із найпрестижніших та найбільш відвідуваних кінофестивалів світу – Берлінський міжнародний кінофестиваль.
Головною подією для України на цьогорічному «Берлінале» стала світова прем’єра створеного за підтримки Держкіно України історичного трилера Аґнешки Голланд «Mr. Jones». Стрічка взяла участь в основній конкурсній програмі і стала однією із найбільш обговорюваних картин фестивалю. В український та світовий прокат «Mr. Jones» вийде восени цього року.
Крім того, українська кіноіндустрія традиційно була представлена стендом на Європейському кіноринку, що є своєрідним бізнес-центром Берлінського міжнародного кінофестивалю.
Робота Українського національного стенду Ukrainian Films була забезпечена завдяки спільним зусиллям Державного агентства України з питань кіно та Асоціації кіноіндустрії України, за підтримки Української Кіноасоціації та Українського культурного фонду.
Впродовж дев’яти днів роботи EFM – з 7 по 15 лютого – Український національний стенд відвідало близько тисячі іноземних кінопрофесіоналів. Продюсери, режисери, дистрибутори, сейлз-агенти, фестивальні відбірники та інші представники кіноіндустрії не могли пройти повз яскраві образи Марії Примаченко, взяті за основу дизайну нашого стенду у 2019-му році. Арт-директором дизайну айдентики стенду став відомий український дизайнер Кирило Чичкан. Права на образи робіт всесвітньо відомої художниці були надані Благодійним фондом «Творча спадщина родини Марії Примаченко».
У рамках роботи національного стенду понад 60 акредитованих українських кінопрофесіоналів мали змогу проводити робочі зустрічі і переговори та переконувати іноземних колег, що #UkraineIsYourDestination.
З метою налагодження співпраці з представниками міжнародних тренінгових та освітніх програм окремі зустрічі проводив Голова Держкіно Пилип Іллєнко, який очолив українську делегацію на фестивалі.
«Організація роботи стенду є нашою традиційною формою роботи на кіноринку. Цьогоріч він суттєво збільшився в розмірах і отримав новий дизайн, який ми будемо використовувати на всіх міжнародних заходах впродовж року. Стенд – це не тільки рекламний носій, це кінематографічне посольство країни під час фестивалю, де зустрічаються кінофахівці з усього світу задля налагодження професійної співпраці», – зазначив Пилип Іллєнко.
Для презентації України на Європейському кіноринку Асоціація кіноіндустрії України на замовлення Державного агентства України з питань кіно підготувала каталог «Українські фільми 2018/2019». Також, на Українського стенді демонструвався презентаційний ролик «Completed Films 2018», що складається з кадрів деяких фільмів, виробництво яких завершилося у 2018 році за підтримки Держкіно, а також тих, що вийшли торік у прокат чи були представлені на міжнародних кінофестивалях.
«Якісна презентація національної індустрії на міжнародних кіноринках є важливим інструментом її розвитку. Цього року, в рамках підготовки до участі в EFM, Асоціація кіноіндустрії об'єднала державні та приватні інституції, зробила акцент на організаційно якісну та стилістичну аутентичність українського стенду. Ми виконали наше головне завдання – привернули увагу до України, заявити про нас як відкритого та перспективного партнера. З нетерпінням чекаємо результатів міжнародних домовленостей, що зародились на фестивалі і дадуть плоди у прийдешніх роках», – зазначив Володимир Яценко, Голова Асоціації кіноіндустрії України.
9-го лютого з нагоди представлення України на 69-му Берлінському міжнародному кінофестивалі відбувся український прийом. Гостями заходу стали керівники кіноінститутів та представники дипломатичного корпусу іноземних країн, директори міжнарожних кінофестивалів, представники українського Уряду, а також продюсери, режисери і дистрибутори з України та з-за кордону.
Також, 9-го лютого у рамках Berlinale Co-Production Market відбулася презентація країн Country Session, учасницею якої стала Україна.
Berlinale Co-Production Market – це індустріальна платформа Берлінського міжнародного кінофестивалю для понад 600 досвідчених продюсерів, які активно працюють у сфері копродукційного кіновиробництва.
Формат Country Session полягає у тому, що представники чотирьох відібраних країн презентують можливості своїх країн і дають відповіді на конкретні запитання щодо співпродюсування та особливості надання державного фінансування. Цьогоріч у рамках кіноринку пройшло дві таких зустрічі. До участі у першій було запрошено Україну, Канаду, Норвегію та Німеччину. Загальну інформацію про Україну, аналіз національного кіноринку, основні переваги, умови і можливості зйомок та систему державного фінансування в Україні презентував Голова Держкіно Пилип Іллєнко.
У рамках Co-Production Market 11-го лютого Всеукраїнським благодійним фондом Ігоря Янковського спільно з Держкіно вже другий рік поспіль було проведено бізнес-ланч Meet Ukrainian Producers. У лаунж-холі Палати депутатів Берліну, яка розташована в історичній будівлі Прусського ландтагу (парламенту) неподалік відомої площі Потсдамер Плац зібралися понад 130 продюсерів із 50 країн світу, щоб познайомитися зі своїми українськими колегами. Co-Production Market – це індустріальна програма в рамках Берлінського кінофестивалю, для роботи в якій щорічно відбирають близько 600 кінопродюсерів, які мають досвід міжнародної співпраці у виробництві фільмів.
Коментуючи цю подію, Ігор Янковський зазначив, що його Фонд от уже сьомий рік поспіль послідовно просуває українське кіно за кордоном.
«Кілька років тому ми заклали добру традицію щорічно проводити прийоми Meet Ukrainian Producers на Каннському міжнародному кінофестивалі у Франції, які користуються великим успіхом. І ось тепер у Німеччині ми від імені України другий рік поспіль організовуємо зустріч професіоналів на найбільшому в світі Берлінському кінофестивалі. У минулому ми фінансово підтримували роботу Українського національного стенду на Європейському кіноринку, проводили українські вечірки, привозили на «Берлінале» молодих кінематографістів. Організація бізнес-ланчів на Co-Production Market – це новий крок у напрямку розвитку вітчизняної кіноіндустрії, яка почала демонструвати серйозний підйом», – наголосив бізнесмен і меценат Ігор Янковський.
10-го лютого у рамках роботи Українського стенду відбулася зустріч українських урядовців з національною кіноспільнотою.
На зустрічі були присутніми Віце-прем’єр-міністр України Павло Розенко, Міністр культури України Євген Нищук, Голова Держкіно Пилип Іллєнко, виконавчий директор Українського культурного фонду Юлія Федів та близько 30 присутніх на кінофорумі українських кінопрофесіоналів.
У рамках зустрічі обговорили найактуальніші питання, які турбують представників української кіноіндустрії: збереження і розвиток кінотеатрів, запровадження кеш-рібейтів, вступ України до Єврімажу та багато іншого.
Вперше робота національного стенду проводилася за підтримки Українського культурного фонду.
Присутня на кіноринку виконавчий директор Фонду Юлія Федів розповіла: «Презентація України на міжнародних подіях є важливим інструментом культурної дипломатії нашої талановитої держави. Тому Український культурний фонд одним із пріоритетних напрямів своєї діяльності бачить підтримку промоції української культури за кордоном. Зокрема, у рамках заявленого пріоритету, УКФ у 2018 році підтримав 23 міжнародних проекти, серед яких і національний стенд української кіноіндустрії на 69-му Берлінському кінофестивалі. Чудове візуальне та організаційне оформлення стенду привернуло увагу багатьох міжнародних продуцентів. З нетерпінням чекаємо на результати спільних копродукцій, які зародилися в Берліні і, маю надію, дадуть свої плоди в якісних аудіовізуальних продуктах у 2019 та наступних роках».
Виконавчий директор Української кіноасоціації Вікторія Ярмощук зауважила: «Українська кіноіндустрія вкотре продемонструвала, що має потужний потенціал та може виступати повноцінним та надійним партнером для спільних міжнародних проектів. На цьогорічному «Берлінале» ми вже відчули себе затребуваними та більш впевненими. Але для того, щоб Україна стала справді конкурентним гравцем світової індустрії, потрібно зробити ще чимало важливих кроків. Тож сподіваємося на подальшу злагоджену роботу спільно з нашими колегами по ринку».
Держкіно