21 березня, субота, Другий поверх
21.03.2015
ХІІ Міжнародний фестиваль документального кіно про права людини DOCUDAYS UA
DOCU/КЛАС
12.00. Ларс Скрі. «Міцний горішок і водночас поет». Розмова з оператором.
Розмова у форматі «питання-відповідь» з усесвітньо відомим данським оператором-постановником, власником нагороди фестивалю «Санденс» за «найкращу операторську роботу в кіно» у документальному фільмі «Поцілунок Путіна» (реж. Лісе Бірк Педерсен) та інших численних поважних нагород.
Ларс Скрі – справжня «зірка» серед операторів-документалістів. Він знімав скандально відомі стрічки Джошуа Опенгаймера «Акт убивства» (2012) та «Погляд тиші» (2014) про виконавців та жертв масових політичних убивств в Індонезії. Перший з цих двох фільмів був на попередньому Docudays UA, другий – один із хедлайнерів цьогорічного фестивалю. Окрім того, у поточній позаконкурсній програмі аж дві інші стрічки, які фільмував Ларс Скрі: «Прихіповані» (реж. Карл Хавер) та «Угода» (реж. Карен Стоккендал Поулсен).Колеги по професії описують Ларса Скрі як багатогранну особистість і людину з невичерпним художнім потенціалом. За його майстерність, доброту та відвагу журі різноманітних конкурсів пропонували такі формулювання відзнак для нього:
- Ларс Скрі має унікальну властивість жити в моменті, інтенсивно слухаючи й спостерігаючи. У той час як одне його око сфокусовано на найближчому об’єкті
- окулярі камери, інше вдивляється в ширшу перспективу – у світ поза рамкою об’єктива. Він має сьоме чуття на те, що зараз має відбутись, і завжди знає, коли увімкнути камеру.
- Ларс Скрі – це інь та ян, міцний горішок і водночас поет, солдат і граційний танцюрист.
Серед запитань, які можна поставити «міцному горішку» – про життєво небезпечний досвід багатомісячних зйомок війни в Афганістані для титулованого документального фільму «Армадільйо» (реж. Янус Мец Педерсен), а також про те, що він робив у Донецьку навесні 2014 року.
15.00. Стефан Юбер-Бліс та Мішель Мітчелл. Трансмедійний сторітелинг для активістських та правозахисних проектів.
Трансмедійність фрагментує оповідь на різні медіа, таким чином пропонуючи велике різноманіття змістів. Контент повинен відповідати особливостям засобу комунікації та медіа, через які він поширюватиметься. Кожну частину контенту можна розглядати незалежно від іншої, дивлячись на історію під новим кутом зору, проте всі вони зрештою постають цілістю.
До того ж багато медіа сьогодні пропонують публіці кілька точок входу до сюжетного наративу, кожна з яких є новою можливістю досягти цільової аудиторії. Поєднуючи різні змісти та медіа, трансмедійна оповідь дозволяє досягти широкої аудиторії і створює справжні взаємодії медіа одне з одним.
На прикладі трансмедійного документального проекту «Незасуджені: зґвалтування як військова стратегія» ми переглядаємо правила трансмедійної оповіді в поєднанні із заангажованими й активістськими документальними фільмами.
Детальніше про розклад показів і програму фестивалю тут.