«Кіно-Театр»: Подарунок для шанувальників якісного кіно
05.03.2024
Друге число «Кіно-Театру» в дорозі до передплатників.
Тих, хто цікавиться новими українськими і зарубіжними фільмами, потішить активність наших рецензентів – зокрема, Юлія Швеця і Анастасії Канівець з коректним і кваліфікованим аналізом такої гучної картин, як «Вбивці квіткової повні». Разом із Юлієм Швецем поспівчуваємо суддям, які у фільмі «Анатомія падіння» розглядали справу про загибель чоловіка письменниці, коли в будинку були він, вона й малолітній син, до того ж дружина ще раніше описала таке вбивство у своєму романі. Інтерес критика до сучасного французького кіно підтверджує і рецензія на фільм з іронічною назвою «Великі надії». Маргарита Швець доповнила європейську панораму, розглянувши «Світле майбутнє» італійця Нанні Моретті. Ті, хто любить скандинавські теми, зацікавляться аналізом Анастасії Канівець фільму «Варяг». Вона ж розглянула копродукцію за участі України – фільм «ШТТЛ».
А слушні оцінки українським фільмам – «Мій карпатський дідусь» і «Перший код» – висловив Олександр Саква. Не обійдено увагою і тему російської агресії – телеведуча Мирослава Барчук, запросивши фахових режисерок, випусила дві частини публіцистичної стрічки «Остання війна», вони доступні в інтернет-мережі. Згадано в цьому номері ще одну українську стрічку, що здобула переконливі нагороди на МКФ, – іронічний детектив «Ля Палісіада» – про нього, а також про роботу з молодими кінематографістами йдеться в інтерв’ю з продюсеркою і сценаристкою Галиною Криворчук (студія ВІАТЕЛ).
В рубриці «Професія: режисер» подано творчий портрет відомого кінорежисера Олега Бійми, на чийому рахунку багато фільмів і серіалів, – його 75-річчя відзначатимуть у квітні. Зафіксовано фахову реакцію на актуальні театральні події, зокрема своїми враженнями про вистави-переможці фестивалю «Гра» поділилися Ольга Стельмашевська, Людмила Олтаржевська, Ганна Веселовська, Роман Лаврентій та ін. експерти. Актор театру і кіно Олексій Богданович в ексклюзивному інтерв’ю розповів читачами «Кіно-Театру» про своїх шекспірівських персонажів, зіграних на сцені театру ім. І. Франка. Гостем рубрики «Обличчя» став актор театру і кіно Андрій Мостренко – він чудово перевтілюється в українських кадрових військових (фільми «Снайпер. Білий ворон», «Мирний, 21») – фото актора на обкладинці журналу. Великим шанувальником українських акторів є Олександр Саква: цього разу він розглядає інтерпретацію образу Марлен Дітріх акторками Галиною Стефановою (Центр Леся Курбаса) та Аллою Сергійко (Театр на Подолі).
Не зникає інтерес до історії – пам'ять про наших творців жива: з нагоди 210-ї річниці Тараса Шевченка надруковано відповіді на запитання студентської аудиторії НаУКМА десятирічної давності корифея українського операторського мистецтва Сергія Лисецького про роботу над фільмом «Наймичка». Режисери Роман Балаян і В’ячеслав Криштофович згадують свого колегу і друга Михайла Бєлікова. А з нагоди 95-річчя Миколи Мащенка висвітлено його фільми, зокрема, «Зона» та «Вінчання зі смертю», які нині звучать дуже актуально.
В номері важливе наповнення мають рубрики «Митці на фронті» (Василь Кухарський, Максим Девізоров), «Світ з Україною», «Мистецька хроніка».