На Європейському кіноринку Berlinale 2024 відбулись події НСКУ
25.02.2024
У рамках Берлінського міжнародного кінофестивалю на Європейському кіноринку відбулись дві індустріальні події, організовані Національною спілкою кінематографістів України (НСКУ) за підтримки Програми USAID «Конкурентоспроможна економіка (https://www.facebook.com/usaidcep.ua) у партнерстві з Українським Інститутом і Європейським кіноринком.
16 лютого десять українських кінокомпаній презентували понад 40 поточних та майбутніх кінопроектів представникам міжнародних фондів, продюсерам та sales агентам, серед яких були представники European film promotion, Czech film center, European solidarity fund with Ukrainian films, ACE та інших.
“Нашою метою було представлення виробничих потужностей українських кінокомпаній, їх нових проектів, а також сервісів, для міжнародної співпраці та спільного кіновиробництва. Організація такого заходу ускладнюється через фінансові та логістичні питання. Тому ми завдячуємо Програмі USAID “Конкурентоспроможна економіка Україна” за підтримку і Європейський кіноринок за відкритість до спільних заходів.” - зазначила Юлія Сінькевич, продюсерка, членкиня секретаріату НСКУ.
В презентації взяли участь кінокомпанії: 2Brave Productions, Family Production, студія анімації «Червоний собака», Іллєнко фільм продакшн, Група Кінотрон, Вавилон 13, United heroes, Сучасне українське кіно, Toy Cinema, ForeFilms. Після презентації українські продюсери мали низку зустрічей з потенційними партнерами.
“Такі події дуже важливі в контексті залучення нових партнерств, фінансування, та й просто підвищення "видимості" українського кіно. Присутність такої кількості фахових команд точно допоможе у знаходженні фінансування українських кінопроектів на різних етапах їх виробництва. Бути з подією в рамках Європейського Кіноринку це вже непересічно і тут варто подякувати НСКУ, Українському інституту та програмі USAID за реалізацію цього проекту. Про певні успіхи й реалізовані кейси індустрія вже дізнається за певний час, але точно можна сказати, що Вавилон 13 буде більше представлений у Німеччині та Франції у наступні роки.” - прокоментував участь у події Андрій Котляр, продюсер кінокомпанії Вавилон 13.
"Участь у таких заходах І присутність української делегації на міжнародних кінофестивалях класу А є дуже важливою. По перше, ще можливість нагадати про війну, яка триває, незважаючи на те, що її майже не висвітлюють в європейських новинах. А по друге, унікальна можливість для розвитку кінопроектів, спілкування з профільними фондами і потенційними партнерами "one-by-one". Нам вдалось встановити контакт з ірландським та грецьким продюсерами, поспілкувались з німецькою компанією, яка зацікавилась новим проектом Пилипа Сотніченка." - додала Інна Ласточкина, продюсерка “Сучасне українське кіно”.
19 лютого на панельній дискусії спікери висвітлили виклики та можливості української кіноіндустрії під час повномасштабного російського вторгнення. Дискусія зосередилась на аналізі поточного стану кіноіндустрії, а також на участі європейської кіноспільноти у розвитку українського кінематографа.
Як зазначила Дарія Бассель, продюсерка Moon Man Production, керівниця індустріального напрямку Docudays UA, Україна, всі документальні проекти фінансуються зараз європейськими фондами та міжнародними компаніями, які активно беруть участь в кінопроцесі, і виклик полягає в тому, щоб проекти залишались дійсно українськими.
Обговорення також охопило ситуації з дистриб'юторами та учасниками кіноринку, можливостей копродукції та досвіду роботи в умовах воєнного часу. Роман Романчук, генеральний директор Мультиплекс Холдинг представив аналіз змінення ситуації на кінопрокатному ринку України і окремо відвідуваності кінотеатрів за останні 2 роки. Він зазначив, що попри дуже нестабільну ситуацію ринок вийшов на рівень 2021 року і поступово починає зростати.
Надія Зайончковська, контент-директор Green Light Films, прокоментувала позицію міжнародних правовласників, і зазначила, що головною проблемою залишається продаж прав на територію України російським компаніям, а також продовження співпраці деяких українських компаній з російськими дистриб’юторами. Також вона відмітила, що зростання на 20% відвідуваності національних фільмів дає дистриб'юторам можливість інвестувати в розвиток українського кіно.
Керівниця проекту “Європейський фонд солідарності для українських фільмів” Манон Дюверже (Manon Duverger) звітувала про результати роботу фонду за рік. Вона зазначила, що дуже важливим стало те, що робота фонду дала розуміння європейським продюсерам про рівень і якість українських проектів, а також як з ними співпрацювати. І одним з результатів такої успішної співпраці став фільм “Редакція”, (реж. Р. Бондарчука), який був представлений у програмі Берлінале цього року.
Фабріс Пушо (Fabrice Puchault), керівник відділу суспільства та культури в Arte France, розповів про результати роботи програми Generation Ukraine, яка підтримала 12 українських проектів. Декілька фільмів також вже представлені в програмі Берлінале. Він звернув увагу на те, що дуже важливо давати українцям можливість говорити про війну так, як вони вважають це доречним. І це не благочинність, а інвестиція у майбутнє. Він також підтвердив необхідність подальшої підтримки українського кінематографа не тільки для його існування, а як дійсний опір пропаганді, яку веде російський агресор.
“Європейський кіноринок вже другий рік поспіль надає українським кінематографістам платформу для мережування та пошуку партнерств, і знаково, що цього року українську кіноіндустрію представляє оновлена НСКУ. Ми дуже раді долучитися у якості партнера двох заходів, оскільки саме в таких форматах вбачаємо найбільшу ефективність для підтримки виробництва та промоції українського кінопродукту під час повномасштабного вторгнення.”- прокоментувала підтримку заходів Українським Інститутом Наталія Мовшович, керівниця напряму «Кіно».
Фотоматеріали з подій:
Презентація
https://drive.google.com/drive/folders/1eYhMRRM70rn6Xk6ycxho6EIFIAcnS0jp
Панельна дискусія
https://drive.google.com/drive/folders/1wZD5nN4K4VMtBzGHIuy5evU68WblmqFs
Програма USAID «Конкурентоспроможна економіка України» (https://www.facebook.com/usaidcep.ua) підтримує український бізнес з метою підвищення конкурентоспроможності на внутрішньому ринку України та на міжнародних ринках, допомагає в розбудові спрощеного та прозорого бізнес- клімату, а також забезпечує українські компанії можливостями скористатись перевагами міжнародної торгівлі.
Український інститут (https://www.facebook.com/UkrainianInstitute) державна установа, що працює у сфері культурної дипломатії. Його діяльність спрямована на покращення розуміння і сприйняття України у світі; розвиток культурних зв’язків з іншими країнами.
Фото: Ліза Власенко