У підніжжя Марса, або про те як Олександр Довженко проводив час у Берліні та був під впливом німецької сцени
12.09.2023
Одним з основних парадоксів в постаті режисера є нерівномірні знання про його біографічні етапи. Так, попри величезну кількість текстів про митця, ми досі мало знаємо про деякі ранні періоди його життя, про його закордонний етап початку 1920-х. І хоча розвідки Альфреда Крауца, Ганса-Йоакіма Шлеґеля, Сергія Тримбача та Джулії Саттон-Маттокс значно покращили нашу уяву про час проведений Довженком в Берліні та вплив німецької мистецької сцени на його подальшу творчість, видається не зайвим доповнити її новими спостереженнями та ширшим контекстом україно-німецької культурної дипломатії 1920-х.
Кінознавець Олександр Телюк розповідає про пригоди та впливи Берліна на Олександра Довженка.
Далі: