Вітаємо з ювілейним 60-м днем народження художника і режисера, сценариста і продюсера Ігоря ПОДОЛЬЧАКА!
10.04.2022

Національна спілка кінематографістів України вітає одного з найвідоміших митців України Ігоря Подольчака з 60-річчям!
Подольча?к І?гор Володи?мирович (нар. 9 квітня 1962 року, Львів) — український режисер, сценарист, продюсер, художник та куратор сучасного мистецтва.
Член Національної спілки кінематографістів України. Член Української Кіноакадемії.
Учасник та лауреат численних художніх міжнародних виставок в Україні та за кордоном. Співзасновник творчого об'єднання «Фонд Мазоха» та співавтор всіх його мистецьких акцій та проектів. Живе і працює у Лодзі та Львові. Представник Нової хвилі .
З 2006 року пише сценарії, знімає та продюсує кінофільми. У режисерському доробку дві повнометражні художні картини (Las Meninas, Delirium) та одна короткометражна (Merry-Go-Round).
2014 року журнал Forbes Україна визнав Ігоря Подольчака одним з 10 найвизначніших кінорежисерів України.
https://www.imdb.com/video/vi1952947225
Найяскравіший представник найчистішого артхаусу в українському кіно − зі спеціальним художньо-естетським акцентом, який, безумовно, є основою в образотворчій, кураторській і акційній творчості автора.
Для обидвох фільмів Подольчака характерні спільні риси — відхід від наративу, антропологія герметичних світів, виважена побудова кадру, неочікувані ракурси зйомки, свобода диз'юнктивних суджень та крайня «діалектичність» у підході до репрезентації простору-часу. Подольчак використовує, говорячи словами Делеза, «кристалічний режим образа», коли «актуальне відірване від своїх моторних продовжень, реальне — від своїх законних зв'язків, а віртуальне, зі свого боку, відділяється від власних актуалізацій та набуває самостійної цінності». Простори Las Meninas та Delirium єдині у тому, що вони щільні, важкі для руху, смертельно стомлюють, як персонажів, що рухаються по ним, так і глядачів, які за ними спостерігають, що, у свою чергу, дзеркально відображає час „кінця історії“, його сомнамбулізм, безсилля, хворобливість, безвихідь.
https://www.imdb.com/video/vi208116761/?playlistId=tt6565036&ref_=vp_rv_ap_0
Подольчака передусім цікавить людська свідомість, тому його роботи нагадують болісні сновидіння, із юнґіанськими мотивами і домінуванням образа над словом. Причому сам режисер воліє порівнювати свої стрічки з абстракцією в живописі і тримається осторонь якихось однозначних трактувань.
Далі: