f y
Національна спілка кінематографістів України

Новини

Алік Шпилюк: Суб'єктивна десятка найважливіших фільмів незалежної України

27.02.2015

З нагоди відкриття кінотеатру українського фільму «Ліра» один з ініціаторів його заснування секретар правління НСКУ Алік Шпилюк назвав виданню «Buro 24/7» суб’єктивну десятку найважливіших фільмів незалежної України.

Кінокритик свідомо не включив до переліку твори вітчизняних класиків (Кіри Муратової, Романа Балаяна та інших), а надав перевагу авторам, стиль яких було сформовано вже по розпаду СРСР. Основний акцент було зроблено саме на значущості стрічок для розвитку національного кіно.

1992. «Кисневий голод» (реж. Андрій Дончик).
Перше художнє та соціально значуще прощання молодого українського покоління з СРСР.

1994. «Співачка Жозефіна та мишачий народ» (реж. Сергій Маслобойщиков).
Надпотужне інтелектуальне висловлювання, що відобразило драматичне та абсурдистське світовідчуття української інтелігенції.

2002. «Цикута» (реж. Олександр Шапіро).
Повнометражний дебют головного і найбільш продуктивного українського андерграундного режисера, в якому він заявив свій унікальний стиль.

2009. «Las Meninas» (реж. Ігор Подльчак).
Найяскравіший представник артхаусу в українському кіно з фільмом, що містить в основі образотворчу, кураторську та акціоністську діяльність автора.

2010. «Щастя моє» (реж. Сергій Лозниця).
Суперуспішний перехід видатного документаліста в ігрове кіно та точний художній діагноз сучасної Росії.

2011. «Дім з башточкою» (реж. Єва Нейман).
Другий фільм молодої одеситки, який однозначно довів, що у Кіри Муратової з’явився гідний наступник.

2012. «Гамер» (ре. Олег Сенцов).
Приклад творчої самовідданості та цілеспрямованості автора: стрічка, знята на голому ентузіазмі, стала помітним явищем новітньої української кіноісторії.

2013. «Зелена кофта» (реж. Володимир Тихий).
Перша спроба сформулювати невтішний вирок загниваючому суспільству в жанрі соціального трилера.

2013. «Креденс» (реж. Валентин Васянович).
Результат успішної роботи Держкіно України з підтримки авторських висловлювань, в цьому випадку в жанрі сімейно-соціальної трагікомедії.

2014. «Плем’я» (реж. Мирослав Слабошпицький).
Рекордна кількість премій на міжнародних фестивалях, а також нагорода Європейської кіноакадемії зробили цю стрічку найбільш творчо успішною за всю історію українського кіно.

На фото - кадр із фільму «Плем’я».

«Buro 24/7», 25 лютого 2015 року.