f y
Національна спілка кінематографістів України

Статті

Директор Генуезько-Лігурійської кінокомісії Андреа Рокко про діяльність кінокомісій

21.09.2016

З 15 по 19 вересня 2016 року у Трускавці тривав VI Міжнародний кінофестиваль “Корона Карпат”, в рамках якого відбувся воркшоп, присвячений створенню та діяльності кінокомісій (фільмкомісій). Подаємо матеріал “Львівської газети” про виступ директора Генуезько-Лігурійської кінокомісії та голови правління Мережі європейських кінокомісій Андреа Рокко.

У другий день фестивалю, 16 вересня, директор Генуезько-Лігурійської фільмкомісії Андреа Рокко прочитав доповідь про діяльність його організації та схожих до неї у всьому світі. Він розповів про принципи роботи фільмкомісій та їхню необхідність для активного розвитку туристичної сфери. Італійський гість зазначив, що фільмкомісія Генуї працює за моделлю, яка дуже популярна у Європі. Вона об’єднує мегаполіс та регіон довкола, тому дає змогу використовувати різні локації під час зйомок на цій території. Андреа Рокко зазначив, що зазвичай зйомки проводять у великих центральних містах, але природа та сільська місцевість теж бувають необхідними.

Лектор розповів, що власне роботою над фільмом його компанія займається мінімально — приблизно на 10%. Їхнє основне завдання — це популяризація певного регіону та приваблення інвесторів. Андреа Рокко навів приклад з популярного серіалу “Гра Престолів”, зйомки якої проходили, зокрема, у Хорватії. За його словами, туристичний інтерес до регіонів, де відбувалося фільмування серіалу, зріс на 50%. “Якщо ми хочемо привабити туристів до місцевості, де знімали кіно — потрібна фільмкомісія”, — додав Андреа Рокко.

Італійський гість розповів, що перші схожі комісії виникли ще в 1940-ві роки в США. А до Європи вони перебралися відносно нещодавно — 20-25 років тому. Генуезька організація працює вже 17 років і входить до об’єднання європейських комісій, до котрого належать ще 27 країн, не всіх з яких, до речі, є членами Євросоюзу. Загалом же у світі працює близько 180 фільмкомісій. Директор Генуезько-Лігурійської організації підкреслив, що такі структури мають надавати свою допомогу безкоштовно, якщо тільки не йдеться про підготовку тематичних майстер-класів чи заходів, які не стосуються процесу зйомок. Також лектор додав, що фільмкомісії повинні бути незалежними від влади, режисерів чи підприємців. Найчастіше це незалежні фонди, які працюють на благо регіону.

Андреа Рокко окреслив основні напрямки роботи фільмкомісій. Перш за все, це промоція. Другий важливий елемент їхньої роботи — поїздки для знімальних груп для знайомства з локаціями регіону. І третій напрямок — отримання дозволів від місцевої влади. Лектор розповів, що у їхній комісії працює зазвичай 3-4 осіб. За рік через організацію проходить близько 100 проектів. Проте, як зазначив італійський гість, тільки кілька з цих проектів — це повнометражні фільми. Інші — короткий метр, реклама, телепередачі та інше. Андреа Рокко розповів, що часом їхнє завдання — це лише здійснити один дзвінок, скажімо, до власників конкретної вілли і домовитись про зйомку там. А часом необхідно проводити масштабну роботу — перекривати вулиці, залучати поліцію — відповідно такі проекти вимагають набагато більше часу та зусиль.

Директор департаменту туризму і курортів Іван Ліптуга додав, що кіно необхідне для туризму. Проте в Україні наразі не вистачає маркетингу в цій сфері і ми займаємо останні місця у світовій кіноіндустрії. Голова Державного агентства України з питань кіно Пилип Іллєнко зазначив, що фільмкомісія в Україні буде передбачена законодавством, як і субсидії для тих, хто захоче проводити зйомки у нас. Проте українське законодавство ще потрібно адаптувати до існування такої структури.

В наступні дні форуму тематику кіновиробництва та його модернізації розглянули у своїх доповідях спеціалісти з Італії, Великобританії та Грузії.

Львівська газета”, 19 вересня 2016 року