f y
Національна спілка кінематографістів України

Новини спілки

Сім особистостей, фільми, вистави, фестивалі. «Кіно-Театр», № 5

04.09.2021

П’ятий номер «Кіно-Театру» побачив світ. З чим же він іде до передплатників? Свого роду як виклик усім «просунутим» і «пробивним», «модерним» і «авангардним» проєктам, ми винесли на його обкладинку Марічку та Майкла Деделюка з вистави «Гуцулка Ксеня» в постановці Ростислава Держипільського та у виконанні акторів Івано-Франківського національного театру ім. І. Франка.У цій сцені, в її гумористичному наснаженні ми черпаємо заряд оптимізму, бо почуття гумору рятувало українців у найскрутніші часи.

В цьому ж номері є рецензія на цю іскрометну виставу-мюзикл, написана завдяки тому, що театр гастролював у Києві й була можливість її подивитися. Рецензується і вистава «Маклена Граса» Миколи Куліша Українського малого театру. З театральних тем можна прочитати в рубриці «Професія: режисер» захоплений нарис взагалі не схильного до дифірамбів Олега Вергеліса, котрий побачив у виставах Івана Уривського щось особливе, але, здається, так і не зумів поки що донести, в чому ж особливість. Утім, на вистави молодого режисера існують різні точки зору, в чому читачі зможуть переконатися, взявши до рук вже наступний номер «Кіно-Театру».

Вміщено інтерв’ю з акторкою Театру на лівому березі Дніпра Іриною Мак, яка стала знаменитою завдяки ролі Марусі Кайдашихи в серіалі «Спіймати Кайдаша», в образі якої вона дуже натуральна і переконлива.

Друга сторінка обкладинки традиційно пропонує українські фільми в прокаті. На жаль, повідомлення, що 24 серпня в прокат вийде «Червоний. Без лінії фронту», не підтвердилося, не знати, як довго він пробиватиме шлях у кінотеатри, але є підозра, що перед такими фільмами нині опускають шлагбаум. Та, можливо, не мине й року, як він потрапить на кінофестиваль у Трускавці – й зацікавлений глядач зможе його нарешті побачити.

А фестиваль «Корона Карпат» цього року вдався на славу, про що пишуть наші кореспонденти Олександр Саква (член журі основного конкурсу) та Юлій Швець. А поет і педагог Станіслав Чернілевський емоційно й переконливо розповів про конкурс кіношкіл, у журі якого він був, – тож усі ці розповіді дають повне уявлення про подію.

Наша кореспондентка в Берліні Олена Новікова прозвітувала про МКФ у Берліні. Журнал презентує творчість двох яскравих постатей молодого покоління – Ірину Цілик, чий творчий портрет написала Анастасія Канівець, та Олесю Моргунець-Ісаєнко, бесіду з якою запропонував Юлій Швець. Обидві режисерки працюють плідно й успішно.

Серед рецензованих фільмів – «Депортація 44–46» Олесі Моргунець-Ісаєнко та дві зарубіжні стрічки – австрійський «Нарцис та Ґольдмунд», показаний під час Тижня австрійського кіно, та французький «На кінчиках пальців» (у рубриці «Музика в кіно»).

Три діалоги з дуже цікавими особистостями – письменником, автором «Чорного ворона» Василем Шклярем (його розповідь про однойменний фільм), акторкою Ларисою Руснак та кінорежисером, сценаристом і педагогом Борисом Савченком.

Живе спілкування з митцями завжди цікаве і, як і їхня творчість, заряджає енергією. Кожен, хто дивився стрічки великого циклу «Гра долі», з інтересом прочитає нарис про актора, режисера, продюсера і педагога Василя Вітра, який у червні відзначив свій ювілей.

Окрім різноманітної мистецької хроніки в номері є також концептуально важлива стаття Івана Канівця «Дещо про кіно як перший український фронт та його поразку». Стаття-аналіз і стаття попередження.

https://www.facebook.com/Журнал-Кіно-Театр-201565946705667