f y
Національна спілка кінематографістів України

Новини

20 листопада – лекція «Щасливий перформативний шлюб комунізму та фемінізму в УРСР» та показ «Джальми» Арнольда Кордюма

18.11.2016

20 листопада 2016 року, о 17:00 у Національному центрі Олександра Довженка в рамках проекту «Культурфільм» відбудеться лекція «Щасливий перформативний шлюб комунізму та фемінізму в УРСР» Ірини Жеребкіної та показ фільму «Джальма» (1928) Арнольда Кордюма у музичному супроводі Ганни Брижатої. 

Під час лекції Ірина Жеребкіна на прикладі головної героїні фільму «Джальма» розгляне образ радянської української феміністки, а також розповість про традицію радянського фемінізму після 1917 року, який визначався перфомативним поняттям гендеру, що, на відміну від західної феміністичної теорії, описується не через біологічний есенціалізм, а через формування зв'язку статі з соціальними статусами і ролями. В умовах декомунізації в сучасній Україні, коли всі біди країни вважаються зумовленими її радянським минулим, у фільмі «Джальма» ми бачимо практики прямої демократії в українському селі.

Ірина Жеребкіна – доктор філософських наук, професор кафедри теорії культури та філософії науки; директор Харківського центру гендерних досліджень (з 1994); завідуюча лабораторією гендерних досліджень кафедри теорії культури і філософії науки (з 1996); директор Міжнародного інституту літніх шкіл з гендерних досліджень у Форосі (з 1997); головний редактор журналу «Гендерні дослідження» (з 1998); директор проекту «Університетська Мережа з гендерних досліджень для країн колишнього СРСР» (з 1998); член спеціалізованої вченої ради із захисту дисертацій з соціології в ХНУ ім. В.Н. Каразіна.

«ДЖАЛЬМА» (1928), реж. Арнольд Кордюм

50 хв., 1928, УСРР, ВУФКУ (Київ)

Сценаристи: Арнольд Кордюм, Вадим Охріменко
Оператори: Ян Кравський, Юрій Тамарський
Художник: Василь Кричевський
У ролях: Лідія Островська-Кордюм, Іван Кононенко-Козельський, Микола Братерський, В. Крицький, Д. Любченко.

На Кавказі, серед мальовничих гір точиться партизанська війна між білими з дивізії Бічерахова і червоноармійцями. Чеченська дівчина Джальма знаходить в ущелині пораненого українця Миколу. Вона рятує йому життя й допомагає одужати. Молоді люди закохуються і після перемоги більшовиків відправляються разом в Україну. Так Джальма потрапляє в традиційне українське село. Не всі радо вітають приїзд чужинки, так само, як і ініціативи Миколи з впровадження колгоспів і механізації села. Джальма опиняється в пастці релігійних, етнічних і патріархальних упереджень. Чи зможе дівчина знайти з неї вихід?

Одеситка Ганна Брижата, вона ж Bryozone та Anniebri, створює музику у жанрі флексі-хаус, поєднуючи електронні семпли, вокальні партії та несподівані ритми. Для проекту «Femme Mute» вона створила оригінальний саундтрек до фільму «Джальма», та презентуватиме свій музичний твір у Центрі Довженка під час події.

«Культурфільм» – традиційна кінолекційна освітня програма Центру Довженка, формат якої виходить за рамки академічної кіноосвіти, розглядаючи кіно в його соціальному, культурному та історичному вимірах. Ця міждисциплінарна ініціатива поєднує сінефільський досвід з аналітичним – тематичні ретроспективи фільмів із їх критичним осмисленням у форматі лекцій українських та іноземних кінознавців, істориків, філософів і дослідників культури.

Адреса Довженко-центру: метро «Голосіївська», вул. Васильківська, 1.

За офіційною інформацією