f y
Національна спілка кінематографістів України

Інтерв’ю

Тетяна Гнєдаш про кругообіг продюсерської енергії: «Головне — здоров’я й обігові кошти»

03.08.2016

Продакшн-компанія Front Cinema у складі «Медіа Групи Україна» була створена на початку 2014 року і з того часу працює, як годинник: щопівроку випускає стосерійну мелодраму. Про те, як організовано роботу компанії та які в неї плани на майбутнє, «Детектор медіа» запитав у генеральної директорки Front Cinema Тетяни Гнєдаш.

Галина Петренко, «Детектор медіа» 

– Тетяно, скільки годин серіалів виробив ваш продакшн минулого року? Скільки заплановано на цей рік?

– Виробнича компанія Front Cinema почала працювати в лютому 2014 року. Нині серпень 2016 року. За два з половиною роки ми виробили 500 годин серіальної продукції: «Дворняжка Ляля», «Безсмертник», «Клан ювелірів», «Не зарікайся», тепер на підході п'ятий стосерійний проект «Співачка», який вийде в ефір уже через місяць. Таким чином, щорічно ми виробляємо два стосерійних серіали.

Цей рік не виняток. Серіал «Не зарікайся» завершив ефір у травні. «Співачка» вийде в ефір у серпні або на початку вересня. Наступний стосерійний проект під назвою «Райське місце» вже в підготовчому періоді, зйомки плануємо розпочати у вересні. В січні «Райське місце» з'явиться в ефірі. Жанр – мелодрама, авантюрна мелодрама.

– Скільки максимально годин на рік ви можете виробити? Що є обмежувачем?

– Компанія Front Cinema – це частина «Медіа Групи Україна» (МГУ), й нашим основним замовником є канал «Україна». Сьогодні слот о 18:00 відданий під мелодраматичні серіали. Нашим першочерговим завданням є забезпечення слоту якісним контентом. Формат теленовели визначений виключно економічними міркуваннями. Творчі ресурси компанії дозволяють виробляти контент будь-якого формату в будь-якому обсязі. Власні технічні ресурси поки що обмежені тими обсягами, які замовляє канал. Наразі обговорюється можливість розширення виробництва Front Cinema.

– Напевне, минулий рік був роком оптимізації бюджетів. Який у вас виробіток за знімальний день і за рахунок чого ви здешевлюєте виробництво?

– І минулий, і позаминулий роки були роками вкрай обмежених бюджетів. Середній виробіток на стосерійному проекті – мінімум 32 хвилини на день. Здешевлення виробництва в нашій компанії, як і в будь-який іншій виробничій компанії, відбувається за рахунок інтелектуальної напруги (посміхається. – ДМ).

– Ви, як і раніше, багато пишете сценарії? Що в роботі над проектами ви обов'язково залишаєте за собою (що обов'язково треба контролювати, де тримати руку на пульсі)?

– Сценарні групи на стосерійних проектах – це в середньому 15 осіб. Всі етапи сценарного виробництва вимагають однакового контролю – завжди. Не важливо, ким і в якому форматі пишеться сценарій.

– Цього року «1+1 медіа» випустила повнометражний фільм («Я з тобою»), StarLightMedia також заявляла, що виробництво повнометражного кіно їй у принципі цікаво. Чи є у вашого продакшну і групи такі плани?

– Наразі в плані компанії Front Cinema повного метру з виходом на широкий екран немає. Але МГУ сприяє у виробництві повнометражних кінокартин. Наприклад, красивий, яскравий проект «Урсус» був підтриманий рішенням Євгена Лященка (генерального директора «Медіа Групи Україна». Загальний бюджет картини становить $3 млн 600 тис., із яких 11% фінансує Німеччина, 10% – Болгарія, 25% – Грузія, 54% – Україна. Із загального бюджету 20% профінансувало Держкіно, 10% вклала МГУ, а решту коштів української частки – студія FreshProduction. – ДМ). Думаю, запитання про плани МГУ правильніше адресувати керівництву медіагрупи.

– Коли ухвалять законопроект №3081-д (законопроект #КіноКраїни), яка форма підтримки буде підходити вам більше: держсубсидії чи рібейти? Чому?

– Мені складно відповісти на це запитання. В мене поки що не було можливості ґрунтовно подумати про це.

– На ваш погляд, наскільки успішним і масштабним для індустрії буде досвід Star Media й серіалу «Мата Харі»: зняти дорого, англійською мовою, з розрахунком продати готовий продукт на міжнародному ринку?

– Поживемо – побачимо. Я дуже хочу, щоб Star Media все вдалося. Це добре, коли наші перемагають.

– Нещодавно на каналі «Україна» успішно пройшов серіал українською мовою «Черговій лікар» виробництва Film.ua. «Теле Про» готується знімати третій сезон «Агентів справедливості», теж українською мовою. Чи є такі плани у вашого продакшну?

– Зрозуміло, ми готові знімати контент українською мовою. Не виключено, що вже в найближчому майбутньому ми почнемо такий проект.

– Чого вас навчила історія з серіалом «Не зарікайся», реакція Держкіно й Нацради?

– Мене ця історія нічого нового не навчила – можливо, через наявність певного життєвого досвіду. А моїх молодих колег шокували боягузтво й моральна імпотенція чиновників. Front Cinema, «Медіа Група Україна» та вся індустрія мали можливість отримати безцінний досвід, усвідомити реальну небезпеку і згуртувати ряди. Все було непросто і ще довго буде непросто, але в бою загартовується характер.

– Приблизно рік тому під час однієї з публічних дискусій ви виступали й згадували голлівудський кодекс Хейса як приклад саморегуляції (виробничий кодекс Голлівуду, ухвалений в 1930 році. У 1967 році його було офіційно скасовано, але неофіційно він діє й досі. – ДМ). На ваш погляд, чи можлива й чи потрібна нині такого роду саморегуляція для української кіно- й серіальної галузі?

– Можливо все, за наявності політичної волі й відповідальності.

– Сьогодні телегрупи активно розвивають власне серіальне виробництво, а продакшни запускають телеканали. Як ви думаєте, на ринку довго існуватимуть такі вертикальні структури чи це тимчасова ситуація й він повернеться до спеціалізації?

– Те, що відбувається нині, – абсолютно очікувані й природні процеси. Як довго продакшни створюватимуть канали, а канали створюватимуть продакшни? Доки це буде здаватися вигідним тим і іншим. Це нескінченний кругообіг продюсерської енергії в природі. З'являються продакшни, якісь із них міцнішають та гуртуються, створюють спільні проекти, розвивають їх, продають, перезапускають – і далі все по спіралі. У цій справі головне – здоров'я й наявність обігових коштів.

– Наскільки успішно ваші серіали продаються на інші території? Куди?

– Всі серіали продаються досить активно й на дуже різні території. Але варто зазначити, що попит на довгі горизонтальні формати в усьому світі нині знижується. Такий період.

Галина Петренко, «Детектор медіа», 1 серпня 2016 року

17 грудня, понеділок, Синій зал Цикл «Наші співвітчизники у світовому кіно» Художній фільм «ТАЄМНИЦЯ НАТАЛІ ВУД»(ІІ серія)

18 грудня, вівторок, Малий зал Вечір до Дня вшанування учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС

18 грудня, вівторок, Синій зал ЦИКЛ ВЕЧОРІВ «КІНО ПРО КІНО» Документальний фільм «ЗАГАЛЬНИЙ ЗШИТОК»