f y
Національна спілка кінематографістів України

Інтерв’ю

Оксана Майданська про проект «Северин. Нащадок Ягеллонів»

13.04.2016

За останні кілька років українське кіно зробило значний прогрес у створенні свого продукту. З'явилася низка нових перспективних імен і проектів. Оксана Майданська, київський креативний продюсер і сценарист, відома за фільмами про "Великих Мрійників" розповіла 1576.com.ua про свою нову історичну стрічку "Северин. Нащадок Ягелонів".

Розкажіть детальніше про фільм? Чому героєм своєї першої повнометражної стрічки Ви обрали саме Северина Наливайка?

Суть історії полягає у тому, що через Северина Наливайка доля України могла би змінитися кардинально. За однією з версій – він був онучатим племінником князя Василя-Костянтина Острозького і онуком короля Сигизмунда I Старого, що робило Северина можливим претендентом на Королівський трон Речі Посполитої на рівні із Сигизмундом III Ваза. Саме Наливайко міг стати тим, хто згуртував би три народи Речі Посполитої в єдину націю, завдяки своїй кровній спорідненості із всіма трьома етнічними групами королівства.

Ви вже знаєте яким вийде фільм?

Це дуже амбіційний проект. Неймовірно захоплюючий та епічний. Він відображає дух епохи і одночасно сфокусований на особистій історії Северина Наливайка. Буде багато батальних сцен, кохання, придворні інтриги, зрада. А також драматичні сюжетні повороти та несподіваний фінал.

Ви прагнете документальної точності антуражу, чи це буде умовне 16 сторіччя?

В першу чергу ми намагатимемось максимально відобразити дух епохи. Це означає, що свіжовипрасуваних чистих костюмів та сучасного макіяжу у нас не буде.

Яка компанія буде працювати над виробництвом стрічки?

Виробництвом, включаючи постродакшн та роботу над CGI і VFX буде займатись компанія "2813 Production".

Вы вже підібрали команду?

Так, кістяк команди сформований. Це – режисер Влад Хмара, оператор постановник – Сергій Смичок, концепт-художник Олексій Головченко, VFX супервайзер Дмитро Березовський, лінійний продюсер Роман Тесленко. Я є сценаристом та креативним продюсером.

Які родзинки в технології будуть використовуватись на зйомках?

Буде дуже багато графіки. В основному будуть використовуватись технології matte painting та set extension. Саме тому ми особливо раді, що до нашої команди долучився концепт-художник Олексій Головченко, який працював над створенням "Годзили" та "Бетмен проти Супермена".

На якій стадії наразі робота над проектом?

Зараз я закінчую працювати над сценарієм. Паралельно ми ведемо підготовчі роботи – розробляємо образи героїв, ескізи костюмів, декорацій, підбираємо і виготовляємо реквізит. Також ми займаємось збором коштів на зйомки. Це напевно одна з найістотніших частин підготовки до фільму, а також найменш прогнозована.

Коли початок знімального періоду?

Ми плануємо почати знімати восени. Але знову ж таки, у тому випадку, якщо встигнемо до того часу зібрати кошти.

Хто надихнув Вас на створення такого фільму?

Це була ідея мого чоловіка, Влада Хмари. Він давно цікавиться історією України і вважає життєвий шлях Северина Наливайка гідним втілення у кіно. В історії про Северина ми також разкриємо особливості епохи початку самоідентифікації українців як нації і їхньої боротьби за незалежність.

Які перспективи цього фільму Ви бачите в Україні і закордоном?

Фільм планується випускатись в двох форматах – повнометражна двогодинна стрічка для кінотеатрів та чотирьохсерійна телеверсія. Впевнена, що він буде цікавий глядачам у всьому світі, не лише в Україні. Це підтверджується інтересом до, в першу чергу, іноземних інвесторів. Також ми плануємо брати участь в різних фестивалях.

Чи є якісь кінопродукти, на які Ви рівняєтесь?

Напевне краще буде сказати не "рівняємось", а гарантуємо, що наша робота буде на одному рівні з такими фільмами, як "Гладіатор", "Царство Небесне", "Хоробре серце".

До речі, якщо вже мова йде про фінансування, то який орієнтовний бюджет стрічки?

Остаточного бюджету ще немає. Бюджет – це складний пазл, що має багато нюансів, у тому числі різних домовленостей та ініціатив. Але ми розраховуємо вкластись в 1 мільйон доларів.

Це досить скромний бюджет як на історичну стрічку з батальними сценами. А хіба можна за такі порівняно невеликі гроші зняти якісне кіно?

Звичайно. Мій досвід креативного продюсування дає всі підстави це стверджувати. Коли я чую, що деякі вітчизняні фільми знімають за 3-5 млн. доларів у мене закрадається питання – на що витрачені ці гроші.

А хто наразі є інвестором?

Нажаль поки що всі інвестори – іноземці. Але ми сподіваємось, що фільм зацікавить і українців. У найближчому майбутньому ми плануємо викласти проект на ресурси "Спiльнокошт" та "Кickstarter". До речі, одним з варіантів винагороди на "спiльнокошті" буде можливість взяти участь у зйомці, а також придбати справжній кіно-реквізит. Також найближчим часом ми запускаємо сайт фільму nalyvayko.com, де можна буде придбати фірмову атрибутику фільму та ексклюзивні сувеніри такі як наприклад родове кільце Ягелонів, яке носив Наливайко.

Зважаючи на Ваш досвід у кіновиробництві, які можливі шляхи його розвитку в теперішній ситуації Ви бачите?

В ситуації, коли країна знаходиться у стані війни, кризи та тотальної корупції, шлях один – бажання і, що найголовніше – вміння знімати якісне кіно за невеликий бюджет. На щастя мій досвід дозволяє реалізовувати амбітні проекти з урахуванням всього вищезгаданного.

Розкажіть більше про свої попередні проекти?

Кожен мій проект – це новий досвід і пошук абсолютно нових рішень. Саме тому я в першу чергу "креативний", а не "виконавчий" продюсер. Кожен мій проект був малобюджетним і супроводжувався екстремально стислими термінами. Але я завжди ставила собі дуже високу планку якості. Часто мені доводилось поєднувати роль сценариста, режисера, кастинг-директора, локейшн-менеджера, арт-директора, художника-постановника, реквізитора і художника з костюмів. Я хіба що оператором не була. Це траплялось тому, що більшість вітчизняних фахівців звикли працювати на певному рівні і за великим рахунком їм просто не цікаво якось напружуватись і щось вигадувати. Ніби крім грошей нема іншої мотивації. А для мене це неприпустимо. Мені подобається вирішувати важкі виробничі задачі. Тому мої фільми й отримали стільки міжнародних нагород. До речі, більш детально про те, як знімались мої проекти, я розповім в своїй книзі "Креативне продюсування".

Оксана Майданська – креативний продюсер, сценарист, режисер.

Закінчила Львівську Академію Друкарства, факультет дизайна і графіки. Близько 10 років працювала креативним директором в міжнародних рекламних агенcтвах. У 2007 році була запрошена в арт-департамент телеканалу "Інтер" на посаду креативного продюсера. В 2010 році в рамках співпраці з компанією Signal Red організувала Продюсерський центр "2813", який через кілька років став самостійним продакшеном повного циклу "2813 Production".

Фільмографія

  • 2011 – "Дивовижні світи Ціолковського" – креативний продюсер, виконавчий продюсер, кастинг-директор
  • 2011 – "Вільна енергія Тесли" – скрипт-докторінг, креативний продюсер, виконавчий продюсер, кастинг-директор
  • 2011 – "Made in Ukraine" – скрипт-докторінг, креативний продюсер, виконавчий продюсер, кастинг-директор
  • 2012 – "Жюль Верн. Історія довжиною в життя" – скрипт-докторінг, креативний продюсер, виконавчий продюсер, кастинг-директор
  • 2012 – "Леонардо да Вінчі. Учень Бога" – сценарист, креативний продюсер, виконавчий продюсер, кастинг-директор
  • 2013 – "Архімед. Володар чисел" – скрипт-докторінг, креативний продюсер, виконавчий продюсер, кастинг-дирекор.
  • 2013 – "Історія криміналістики" – автор ідеї, сценарист, креативний продюсер, виконавчий продюсер, кастинг-директор
  • 2014 – "Розлучення і крапка" – бюджет-докторінг, скрипт-докторінг, креативний продюсер, виконавчий продюсер, кастинг-директор

1576.com.ua, 10 квітня 2016 року

10 грудня, понеділок, Червоний зал

10 грудня, понеділок, Синій зал Актриса НАТАЛІ ВУД/НАТАЛІЯ ЗАХАРЕНКО (1938-1981) Художній фільм «ТАЄМНИЦЯ НАТАЛІ ВУД» (І серія)

12 грудня, середа, Червоний зал ДИВІМОСЬ, ХТО ПРИЙШОВ Громадська організація «Сучасне Українське Кіно» (СУК) презентує вечір «Кіносереда – Зимове»