f y
Національна спілка кінематографістів України

Інтерв’ю

Рассел Пісгуд: Ідеї для сценарію "5baksiv.net" знайшли завдяки соціологічному дослідженню

29.04.2015

Уже на початку травня в ефірі Першого та в інтернеті з’являться епізоди веб-серіалу "5baksiv.net". Це перший в Україні проект, короткі 8-хвилинні серії якого створені спеціально для користувачів інтернету, повідомив офіційний сайт телеканалу.

Зйомки соціальної драми "5baksiv.net" відбувалися за підтримки Міністерства закордонних справ і співдружності Великої Британії спільно з BBC Media Action. Проект унікальний для України, оскільки це перша співпраця міжнародної організації та телеканалу з метою створення спільного продукту. ВВС Media Action є куратором – представники компанії проводили тренінги й консультації на різних етапах зйомок та промо-кампанії соціальної драми.

Окрім власне серіалу є дуже важлива частина, яка залишається за кадром – це обговорення в інтернеті. Проект втілюється ще й для того, щоб залучати людей до коментування ключових проблем, порушених у серіалі, та пропонувати актуальні для них теми.

"Перш за все ми хочемо створити спільноту людей онлайн, які стануть першою аудиторією. Молодь матиме можливість дивитися серіал і в інтернеті. Таким чином ми хочемо створити критичну масу людей онлайн, зібрати якомога більшу аудиторію, яка дивитиметься серіал і висловлюватиме свої думки про нього. Драма порушує багато проблем про те, яке майбутнє у молодої людини в Україні. Тож ми хочемо використати це, щоб обговорювати, як події, побачені у серіалі, вплинули на них. І створити їм простір для обговорення цих питань. Сценаристи завдяки відгукам глядачів із самого початку ефіру серіалу матимуть ідеї щодо того, що аудиторія хоче побачити на свої екранах. А глядачі зможуть відчути себе співучасниками у створенні серіалу", – розповів експерт з роботи у соціальних медіа Роберт Фріман.

Зйомки серіалу "5baksiv.net" фінансує Міністерство закордонних справ та співдружності Великобританії в рамках програми "Зміцнення взаєморозуміння і громадянських знань в Україні, зокрема молоді". Кілька аналогічних проектів виробництва соціальної драми для молоді уже були втілені в країнах, де відбувалися конфліктні ситуації – Сербії, Лівані. Детальніше про співпрацю з українською командою розповів керівник проекту Рассел Пісгуд.

Як Ви зацікавилися співпрацею саме з Україною?

BBC Media Action вибрав Україну з однієї важливої причини – ми дуже віримо у перехід державного українського телебачення у суспільне. Це те, у чому ВВС зацікавлене – допомога країнам у процесі переходу й реформування державного мовника на суспільний. І ви якраз уже багато пройшли на цьому шляху. Для нас це найголовніша причина того, чому важлива участь саме в цьому проекті.

Це Ваш перший проект спільно з українським телеканалом?

Серіал ми створюємо в рамках проекту організації BBC Media Action за фінансової підтримки Міністерства закордонних справ і співробітництва Великої Британії. ВВС влаштовує навчальні програми в Україні вже тривалий час, але, наскільки я знаю, ми вперше співпрацюємо напряму з Першим для створення спільного продукту.

Хто працює над створенням проекту?

Ми створюємо серіал спільно, в основі – організаційна команда людей з Першого. Приєдналися також фахівці з ВВС: Роберт Фріман спеціалізується на соціальних мережах, Едріан Бейтс консультував щодо створення сценарію.

Як визначилися з основною ідеєю серіалу?

Ідеї, навколо яких побудований сценарій, запропоновані українськими авторами. На що дуже важливо звернути увагу – це опитування: Київський міжнародний інститут соціології провів дослідження на замовлення Міністерства зовнішніх справ Великобританії. Дослідження проводилися в кількох великих містах: Харкові, Києві, Миколаєві, Львові та двох маленьких містах – Володарка Київської області та Полігон Миколаївської області. Це дослідження потрібне було саме для того, щоб розуміти суть проблем, інтересів молоді. Вікова група, на яку орієнтований серіал – 15-24 роки. Відповідно, вона була умовно розбита на групи 15-19 і 20-24 роки, і в цих фокус-групах окремо проводилися опитування, щоб визначити їхні інтереси і суть сприйняття конфліктної ситуації в Україні: чим вони цікавляться, чого вони бояться. Всю цю інформацію ми отримали у вигляді звітів.

Як вплинули результати дослідження на роботу над серіалом?

Це дослідження, проведене у грудні минулого року, допомогло знайти доволі багато ідей для сценарію. Українська команда проаналізувала його, вибрала ключові ідеї з відповідей учасників опитування. Перш за все, оскільки аналіз здійснювався по всій країні, найважливіші його висновки – молоді люди хочуть вірити, що у них є майбутнє, вони зможуть знайти роботу. Найперше вони виокремили саме ці проблеми, оскільки за віком серед опитаних найбільше студентів – вони турбуються про свої перспективи і шанси на майбутнє.

Опитування проведене серед молодих людей. А чи вдасться зацікавити серіалом не тільки молодь?

Справа в тому, що драма заснована не тільки на вікових суперечках. Суть теми серіалу у проблемах молодих людей, але це не означає, що він цікавитиме лише молодь. Ми створили історію, яка буде цікавою різним за віком людям, щоб кожен знайшов щось для себе.

Чим плануєте привернути увагу глядачів?

Перш за все серіал повинен бути легким для сприйняття аудиторією і приємним для перегляду. З іншого боку – це сучасна драма і вона відображає життя таким, яким воно є тепер. Саме тому ми й орієнтувалися на результати дослідження, проведеного зовсім нещодавно. Всі порушені проблеми стосуються сучасного життя в Україні.

Як далі відбуватиметься співпраця з Першим?

Найближчим часом у нас буде серіал. Це найперша і нині найважливіша форма співпраці. Буде також багато супровідних онлайн-ініціатив. Ще одна частина нашої роботи – це навчання. Залучати молодших людей до створення картини, організовуючи воркшопи, пов’язані з процесами зйомок серіалу, написанням сценарію, поясненням важливої зараз ролі соціальних мереж і соціального аспекту нашої співпраці. Надалі ми плануємо роботу з проведенням тренінгів співробітників Першого. Але це окремо від зйомок. Ми ще точно не визначилися, як саме це відбуватиметься, але залучимо керівний персонал, репортерів, і, можливо, людей, які працюють з технічним оснащенням – операторів, монтажерів. Але поки що це лише плани. Більше сприяння зараз має саме серіал спільного виробництва.

Перший, 23 квітня 2015 року

7-9 листопада, четвер-субота, Червоний зал «Сучасна анімація - досягнення, проблеми, перспективи»

10 листопада, неділя, Синій зал Світова флешмоб-прем’єра документального фільму «Я-Мобер» (Реж. А. Дем’яненко, Д. Томашпольський)

11 листопада, понеділок, Синій зал ЗІРКИ СВІТОВОГО КІНО: «Графиня із Гонконґу» (реж. Ч. Чаплін)