f y
Національна спілка кінематографістів України

Інтерв’ю

Максим Стецков: Професію опановував Інтернетом

19.04.2015

Один із жанрів українського кіно, який останніми роками почав подавати ознаки життя - психологічний трилер. Торік, наприклад, у прокаті була стрічка Володимира Тихого «Зелена кофта». Правда, якщо згадана картина була розрахована швидше на фестивалі, то творіння Максима Стецькова «Смертельно живий» - на широкого глядача. Із 16 квітня фільм виходить на широкі екрани.

Антон Філатов, UkrCinema

Стрічка розповідає про успішного письменника, який протягом трьох років отримував СМС із невідомого номера. Все, що було написано у них – незабаром збувалося. Будь-які спроби довідатися про джерело цих повідомлень закінчувалися невдачею. Письменник так би далі й жив, але одного разу приходить смс, яке переверне все його життя...

Про те, наскільки нелегкою працею створювалася ця стрічка, розповідає режисер, сценарист, композитор, співпродюсер, монтажер, а також виконавець однієї з ролей у «Смертельно живому» Максим Стецков.

Знімальний період «Смертельно живого» тривав усього 15 днів. А загалом уся робота над фільмом розтягнулася на роки. Через що так затягнулося створення стрічки?

По-перше, прискіпливий підхід до знімального процесу. Наприклад, ми шукали одну з локацій більше трьох місяців. По-друге, багато часу зайняв пошук фінансування.

Скільки вистав вам довелося обійти, щоб відшукати акторів для фільму?

Я почав ходити у театри набагато раніше, ніж приступив до пошуку акторів. Просто люблю театр! Тому коли писав сценарій - приблизно розумів, кому можна доручити ту чи іншу роль. Мені пощастило - зі списку артистів, що ідеально підходять для фільму, 90% погодилися взяти участь у проекті. 

По духу, чиїм фільмам близький «Смертельно живий»? Стрічкам Хічкока, Фінчера..? 

Мене дуже вразив фільм Хічкока «У випадку вбивства набирайте «М». Ця картина була для мене одним із головних натхненників. Фінчер так само вплинув на появу «Смертельно живого». Але мені здається, стилістично та сюжетно - це все ж Хічкок.  

Часто, коли проходить робота над нестудійним кіно, то творці змушені керуватися правилом «недолік коштів компенсується власним часом». Тобто коли не вистачає грошей на те, щоб привернути додаткового професіонала, автори вирішують питання самотужки. У випадку зі «Смертельно живим» це правило також діяло? 

Унікальність полягає в тому, що кіносвіт України дуже малий. І всі один одного знають. Тому на допомогу приходила ціла армія моїх друзів, яким подобалася ідея, заради якої вони допомагали просто так. Взагалі, я був здивований, наскільки багато людей з кінобізнесу без найменших вагань допомагали абсолютно безкоштовно. Траплялося також, що вони робили знижку на свої послуги 80%. 

Мій короткометражний фільм «Старий пес» довів, що я в змозі зробити хороший продукт. І нехай я не тільки режисер, але ще й сценарист, і композитор. У випадку зі «Смертельно живим», я просто вирішив підвищити рівень складності :) 

У вас немає спеціалізованої освіти. Як ви освоювали професію? 

Через Інтернет. Інтерв'ю відомих режисерів, в яких вони розповідали, як знімати кіно. Дивився відео зі знімальних майданчиків, а також документальні фільми про культові картини. Прочитав пару книг зі сценарної майстерності. Крім того, я починав, як актор. Тож на знімальних майданчиках часто набридав операторам із питаннями: «Так, а це що...?» :) Та найголовніше - практика. Ти починаєш знімати, і раптом виникає якась проблема. А друзі з кіно вишів, що стоять у цей момент поруч, не можуть її вирішити. Добре, що під рукою завжди є Інтернет :) 

Чи вийде фільм у прокат за кордоном? 

Ми розраховуємо на Білорусь і Казахстан. Плюс у нас буде дистрибуція через MEGOGO. А у них охоплення території на країни СНД і не тільки. 

Скільки склав бюджет фільму? 

Поки це секрет, але після прокату ми поділимося інформацією :)

Антон Філатов, UkrCinema, 6 квітня 2015 року

7-9 листопада, четвер-субота, Червоний зал «Сучасна анімація - досягнення, проблеми, перспективи»

10 листопада, неділя, Синій зал Світова флешмоб-прем’єра документального фільму «Я-Мобер» (Реж. А. Дем’яненко, Д. Томашпольський)

11 листопада, понеділок, Синій зал ЗІРКИ СВІТОВОГО КІНО: «Графиня із Гонконґу» (реж. Ч. Чаплін)