f y
Національна спілка кінематографістів України

Статті

Про Зимовий кіноринок Одеського МКФ–2016

09.01.2017

15 та 16 грудня 2016 року у Києві відбувся Зимовий кіноринок Одеського МКФ. Подаємо звіт фестивалю про подію.

Зимовий кіноринок Одеського міжнародного кінофестивалю, що є найважливішим комунікаційним майданчиком для представників кіноіндустрії та головною професійною подією зими, відкрила генеральний продюсер ОМКФ Юлія Синькевич, яка привітала учасників ювілейного десятого Кіноринку. Зі вступним словом також виступив Пилип Іллєнко, голова Державного агентства України з питань кіно, який підкреслив значимість Зимового кіноринку і Одеського кінофестивалю для українського кінематографа. 

15 грудня, у перший день, основним фокусом стали презентації проектів дистриб'юторів, які вийдуть на екрани в першій половині 2017 року. Ексклюзивні промо-матеріали презентували такі компанії як «Кіноманія», яка почала в цьому році співпрацювати з незалежними кіностудіями, «Вольга Україна», яка провела промо-показ французької комедії «Не гальмуй!», Multi Media Distribution, SVOEkino Distribution, «Артхаус Трафік», Ukrainian Film Distribution і FILM.UA GROUP

В рамках презентації комедії «Інфоголік» від Multi Media Distribution головні актори Євген Янович і Олег Маслюк розіграли скетч на тему проблем прокату українських фільмів. Також на презентації Ukrainian Film Distribution свої промо-матеріали особисто представили творчі групи таких фільмів як «Слуга народу 2», «Правила бою», «Dzidzio Контрабас», «Припутні», «Поліна». Презентації своїх проектів прийшли підтримати актори Василь Вірастюк та Поліна Печененко, музиканти Dzidzio, Ярмак і Олег Скрипка. 

FILM.UA GROUP презентували анімаційну повнометражну картину «Мавка», а також, спільно з командою Insiders Project, цикл документальних фільмів про екстремальні міські дослідження – «Проект вторгнення»

На зустрічі Союзу кінотеатрів України, про створення якого було оголошено на минулому Зимовому кіноринку, Вікторія Зюнькіна, виконавчий директор СКУ, надала звіт про виконану роботу і запросила учасників Кіноринку до обговорення важливих питань української кинотеатральной індустрії: законодавчого регулювання, введення квот, необхідності інвентаризації кінозалів і формування єдиного реєстру кінотеатрів. 

Про те, як побудувати нову комунікацію з глядачами, розширити свою аудиторію, використовуючи соціальні мережі, учасники дізналися під час презентації «Електронний касир в месенджер Telegram. Він працює, ви відпочиваєте».

16 грудня другий день програми розпочався з презентацій таких компаній як CinemaNext Digital, нового найбільшого європейського інтегратора на кіноринку України, «Реал кіно», що представила новий цифровий проектор NC-1000c, PepsiCo, яка розповіла, як заробити більше на консешн-зоні.

Свіжі тенденції, концепції та сервіси для кінотеатрів представили також компанії «Аsia Сinema», «Кінопрокат Україна», «Кіносвіт Діджитал»

Блок технічних презентацій продовжила доповідь Ріша Лотлікара, співзасновника голлівудського VR стартапу The Rogue Initiative, на тему «Віртуальна реальність. Технології для кінотеатрів». Під час свого виступу він зазначив, що віртуальна і доповнена реальності вже не майбутнє, а сьогодення кіноіндустрії: вже існують окремі кінозали, наприклад, ІMAX VR, де після перегляду фільму глядачі можуть зануритися в його всесвіт на 5-15 хвилин.

Також віртуальна реальність відкриває нові можливості не тільки для сторітелінгу, але і для монітезаціі. За словами Ріша Лотлікара, нативна реклама набагато легше і простіше входить в канву віртуальної реальності, так як продукт стає осяжним. Оскільки глядач може змінювати хід сюжету фільмів, він захоче спробувати всі варіанти його розвитку, а отже буде переглядати стрічки безліч разів, що збільшить прибуток від одного глядача і однієї картини в довготривалій перспективі. 

Презентації проектів «Work in Progress» секції «Українське кіно» відкрив програмний директор ОМКФ Антельм Відо, який підкреслив, що представлені роботи демонструють якість і жанрове розмаїття українського кіно. Всього було презентовано сім проектів: «Її серце» Ахтема Сейтаблаєва, «Стрімголов» Марини Степанської, «Коли падають дерева» Марисі Нікітюк, «Бобот» Максима Ксенди, «Ізі» Андреа Маньяні, «Рідні» Віталія Манського, «Червоний» Зази Буадзе. 

У другій половині дня з доповіддю виступив керівник відділу досліджень і аналітики компанії Media Resources Management Артем Вакалюк. Він представив дані про стан європейського кіноринку на прикладі таких країн, як Великобританія, Франція, Італія, Іспанія і Туреччина, зосередившись на частці національних фільмів в прокаті цих країн. 

Однією з основних подій другого дня Кіноринку став круглий стіл «Українське кіно в кінотеатрах України», участь в якому взяли Пилип Іллєнко, голова Державного агентства України з питань кіно, Володимир Філіппов, продюсер картини «Гніздо горлиці», Альона Ницко, директор з маркетингу «Сінема сіті», Бертран Грімо, представник Французького інституту в Україні, і Юлія Сінькевич, генеральний продюсер ОМКФ і модератор круглого столу. На прикладі фільму «Гніздо горлиці» учасники заходу обговорили реалії прокату вітчизняного кіно в кінотеатрах України. 

Юлія Сінькевич виступила зі вступним словом, у якому наголосила, що тема прокату українського кіно завжди актуальна і Кіноринок – це єдиний майданчик в Україні, на якому всі гравці кіноіндустрії можуть обговорити її. 

Відповідаючи на питання щодо прокатних стратегій Державного агентства України з питань кіно, Пилип Іллєнко підкреслив, що кінотеатри на сьогоднішній день – це єдині представники кіноіндустрії, з якими у Держкіно немає комунікації, проте, він сподівається, що прийняття Закону №3081-д зробить прокат українського фільму не таким болючим. 

У свою чергу Бертран Грімо розповів про методи та інструменти, які використовуються у Франції для популяризації національного кіно: про систему оподаткування кінотеатрів і телеканалів, що забезпечує основний дохід для подальшого фінансування французького кіно, і про гранати, які виділяє держава на підтримку дистрибуції вітчизняних фільмів. 

Продюсер фільму «Гніздо горлиці» Володимир Філіппов поділився проблемами, з якими зіткнулася знімальна група під час прокату картини. Серед інших він назвав ранній час сеансів і недостатню кількість кінозалів. 

Часткове вирішення цих проблем, Альона Ницко, як представник кинотеатральної індустрії, бачить в своєчасному визначенні кінематографістами своєї аудиторії і в промоції, яку необхідно починати з самого першого дня зйомок. 

Літній кіноринок Одеського МКФ відбудеться в рамках 8-го Одеського міжнародного кінофестивалю, який триватиме з 14 по 22 липня 2017 року.

За інформацією Одеського МКФ