f y
Національна спілка кінематографістів України

Статті

Тези майстер-класу «Мислити як шоураннер: ідея, розробка, пітчинг – як перші етапи реалізації проекту»

20.12.2015

26 та 27 листопада 2015 року відбувся дводенний практичний курс Skill Bill Pro «Мислити як шоураннер: ідея, розробка, пітчинг – як перші етапи реалізації проекту» від Ірини Костюк та Анни Єлісєєвої, продюсерів FILM.UA Group. Подаємо короткі тези майстер-класу, підготовлені FILM.UA Факультетом.

Курс був розділений на кілька тематичних частин. У першій частині курсу Ірина Костюк та Анна Єлісєєва розповіли про світові тенденції сучасного виробництва контенту для телебачення, а також реалії сучасного українського ринку аудіовізуального контенту і про те, які саме проекти можуть зацікавити телеканали сьогодні.

Експерти ще раз акцентували увагу на тому, що поняття «шоураннер»  набагато ширше, ніж авторство ідеї. Шоураннер повинен повністю розуміти, що буде відбуватися з його ідеєю на всіх етапах реалізації: хто напише сценарій, який продакшн буде займатися виробництвом, яким буде кастинг, для якого каналу цей проект і яких спонсорів можна таким проектом залучити.

Заявки (сценарії), які автор пропонує продюсерам, завжди повинні бути вписані в контекст реалій ринку на даний момент. Телебачення  це насамперед бізнес, який, на відміну від літератури, він вимагає великих витрат на реалізацію. Щоб бізнес був успішним, витрати повинні окупатися. Наприклад, сьогодні в Україні не стануть знімати фантастичні серіали або фентезі навіть з дуже гарною ідеєю, оскільки це  дуже витратні жанри.

Говорячи про тренди в світі, експерти підкреслили значущість таких форматів:

  • Реаліті з викликом,
  • Реаліті на межі фолу,
  • Скріптед-реаліті,
  • Драми з «неправильними героями»,
  • Web-серіали.

Експерти також нагадали, що юридично захистити саму ідею практично неможливо. Можна захистити тільки форму реалізації ідеї: сценарій, біблію формату, пілот або готову програму.

Веб-серіалам та його особливостям приділили особливу увагу і розповіли, які можливості ця форма дає авторам.

Також експерти обговорили з аудиторією можливість спільного виробництва з іноземними партнерами, наприклад, з Польщею.

Практична частина курсу була присвячена розбору заявок. Всього організатори отримали більше 40 заявок. У результаті були відібрані 8 проектів, які експерти розглянули докладно і дали свої коментарі.

Автори заявок по черзі отримували можливість протягом 5 хвилин представити свою ідею  суть проекту, сюжет, розповісти про потенційні можливості подальшої реалізації та ін., тобто, учасники працювали як шоураннери, а не тільки як автори. Після кожної презентації експерти давали коротку оцінку сильних і слабких сторін проекту, а також рекомендації щодо їх удосконалення, як домашнє завдання. Основні правки стосувалися мотивації головних героїв, структури, поєднання горизонтальних сюжетних ліній із вертикальними, основних конфліктів, рушійних для серіалу або ситкому.

В учасників була доба, щоб переробити свою ідею і знову представити її до уваги експертів і глядачів. У другий день курсу коментарі по кожному проекту давали не тільки експерти, а й слухачі. Деяким учасникам вдалося внести значущі зміни, які зробили проекти більш зрозумілими і зручними для реалізації. Інші учасники отримали об'ємний фідбек для подальшої розробки своїх ідей.

FILM.UA Факультет, 2 грудня 2015 року