f y
Національна спілка кінематографістів України

Статті

Рецензія на фільм «Смертельно живий»

19.04.2015

Ось і настав той час, коли мало не щотижня на великі екрани виходить український фільм. Ще не вщухли розмови навколо «Незламної», а на горизонті вже маячить «Смертельно живий». 16 квітня в широкому національному прокаті стартує «психологічний трилер» дебютанта Максима Стецкова, якому, чесно кажучи, взагалі не місце в кінотеатрі.

Анастасія Лях, Forbes.ua

Немолодий чоловік сидить за столом у кімнаті, яка представляє собою середньостатистичну мебльовану вітальню, і набирає номер телефону. Великі настінні годинники показують восьму вечора. «Алло, міліція? У моїй квартирі скоро відбудеться щось жахливе... Злочин? Так, можливо... Ні, не я зроблю, а навпаки, уб'ють мене... Звідки я це знаю?.. Ну, просто знаю і все! (Пі-пі-пі-пі) Алло! Алло! Алло!»

Паралельно на екрані з’являється молода симпатична дівчина, яка провідує когось у лікарні і тероризує питаннями головного лікаря. Цей хтось три роки лежить у комі.

Через деякий час глядач дізнається, що немолодий чоловік − відомий письменник, який ось уже три (знову ж) року отримує sms-повідомлення з невідомого номера, які пророкують його долю: «Твій дім сьогодні згорить», «Сьогодні ти зустрінеш свою майбутню дружину», «Твій брат сьогодні помре», «Сьогодні о 21.03 ти помреш»...

Почнемо з меду, дьогтю додамо згодом. Максим Стецков, який виступив на проекті сценаристом, режисером, співпродюсером, актором (він зіграв сина головного героя), композитором і монтажером, каже, що любить Фінчера, Хічкока і надихався їх картинами. Власне, тому і вибрав для дебюту жанр трилера, який легко дозволяє поєднувати хічкоківський саспенс із фінчерівським хитросплетінням сюжету. І треба сказати, одне з двох точно вийшло, а саме хитросплетіння, причому настільки хитре, що, здається, автори самі заплуталися. «Коли я поділився ідеєю з продюсером Іллею Свідлером, він тут же загорівся», − розповідає Максим. Охоче віримо. На словах ця історія дійсно інтригує.

Третій плюс (перші два – заплутаність та інтрига, хто недорахувався) − не те щоб нова, але цікава форма, герметичний камерний формат, згідно з яким дія розгортається в одному приміщенні протягом однієї години з поперемінним відхиленнями в минуле і майбутнє.

Тепер настав час дьогтю. Пускати подібний аматорський фільм в кінотеатри і продавати на нього квитки − не просто егоїзм і меркантильність, але практично шарлатанство. Максимум для «Смертельно живого» − телепоказ. І якістю зйомки, і рівнем акторської гри, і надуманістю пристрастей фільм Стецкова чудово вписався б в історії про дона Педро, який п'ятдесят років лежить у комі, і Кармеліти, дитина якої виявився не від Хосе, а від його брата-близнюка Родріго. Який вже тут Хічкок і Фінчер?! Без жартів, стрічка дійсно легко стає в один ряд з убивчим потоком російсько-українського «мильного» контенту, від якого з ранку до вечора охають і ахають бабусі та домогосподарки, і де акторська гра обмежується витріщеними очима.

До жахливої гри (причому всіх учасників без винятку) додається ще й погана озвучка. Справа в тому, що спочатку проект знімався російською мовою, оскільки творці зазіхали на російський ринок. Потім же, у зв'язку з політичними подіями, на оригінальну доріжку довелося накласти український дубляж, який чомусь не потрапив в артикуляцію.

«Смертельно живий», сюжет якого обов'язково здасться вам звідкись запозиченим (частково з «Простої формальності», місцями з «Ванільного неба»), − приклад того, як круто здійснити мрію: зібратися компанією і зварганити кіно для себе і друзів. От тільки не треба клеїти на мрію цінник і виставляти на прилавок, подібну продукцію краще залишати собі.

Анастасія Лях, Forbes.ua, 14 квітня 2015 року

Оренда кінозалів Будинку кіна

До уваги членів НСКУ та відвідувачів Будинку кіно!

До уваги членів НСКУ та відвідувачів Будинку кіно! У зв’язку з розпорядженням Київської міської державної адміністрації щодо протидії поширенню коронавірусу, всі творчі заходи Будинку кіно з 12 березня 2020 р. переносяться на інші терміни. Стежте за інформацією.