f y
Національна спілка кінематографістів України

Новини спілки

ЛІТО ЮВІЛЕЙНОГО РОКУ

23.06.2018

На сайті Національної Спілки кінематографістів України розміщено статтю заступника голови НСКУ С.В. Тримбача, яка охоплює історію громадської організації, започаткованої у лютому 1958 року. Таким чином  поточний 2018 рік є ювілейним і зобов’язує спільноту Спілки відгукнутись професійним способом. Зазначимо, що в енциклопедичній статті С.В. Тримбач використовує сучасний термін «екранні мистецтва», а це значить, що потенційний конгломерат майстрів екранних мистецтв здатний відгукнутись на шість десятиліть життєдіяльності Національної Спілки кінематографістів України, славетної професійної громадської організації, яка має авторитет як у своїй Батьківщині, так і за кордоном. Йдеться  не лише про термін, але і впровадження усіх існуючих творчо-виробничих ресурсів, які дієво виявляють модуль екранних мистецтв.

Для створення проекту за робочою назвою «60 екранних світанків НСКУ» необхідно оглянути конструкцію і структуру Спілки. Початком має бути  приведення в цілеспрямований ініціативний стан передусім Правління та Секретаріату задля прийняття конкретного рішення про запуск у виробництво безпосередньо проекту із подальшим зверненням до товариства Спілки.  На підставі звернення до відповідних структур (комісій, гільдій, студій) слід розпочати створення концептуальної бази проекту, який охоплював би шість десятиліть у шестисерійному відео серіалі.

Це внутрішня дія, яка спирається на активність спільноти НСКУ, та сама пропозиція, яка спрямовується до глибин співтовариства Спілки є спробою приведення в дію однієї з трьох технологічних позицій – творчо-виробничих відносин. Таким чином починають  діяти маркетинг та менеджмент громадської організації, яка має конкретну причетність до фільмовиробничих процесів і претендує на відкриті зовні дії щодо реалізації проекту. Знаючи структуру Спілки, можна і треба з впевненістю розраховувати на професійне забезпечення проекту відповідними кадрами, звертаючи увагу на специфічні обставини виникнення проекту та умов його реалізації.

Маркетинг  є не лише соціально-економічним процесом, він є обов’язковим вивченням соціально-психологічної ситуації і процесом формування менеджерського плану реалізації.  Майстри екранних мистецтв легко знайдуть аналогію розуміння маркетингу і менеджменту з драматургічними композиційними побудовами. Відтак громадська організація повинна володіти порівняно новими формулами заради самодостатності і реалізації виконання статутних зобов’язань. А там  і до громадянського суспільства, в усій цілісності його функцій, недалеко, незалежно від стихій або не прогнозованих ситуацій.

Начебто єдиним шляхом для реалізації проекту «60 екранних світанків НСКУ» є вузька стежка до Державної агентства України з питань кіно, і така проща нічого особливого не обіцяє. А от  тренінг для спільноти НСКУ повинен стати актуальним і постійною практикою у поєднанні творчо-виробничих зусиль вище згаданих структурних осередків Спілки у здійсненні наведеного проекту та всіх подальших. Літній період треба використати в інтенсивному порядку для розробки проекту, а всі подальші місяці присвятити виробництву короткометражного серіалу. Головне - почати… Конкретна організаційна дія створює реальну можливість освоєння творчо-виробничих процесів як генеральний вектор розуму та сили Національної Спілки кінематографістів України.

Віктор Бажай, кінорежисер, член Спілки