f y
Національна спілка кінематографістів України

Новини спілки

ЛІТО ЮВІЛЕЙНОГО РОКУ

23.06.2018

На сайті Національної Спілки кінематографістів України розміщено статтю заступника голови НСКУ С.В. Тримбача, яка охоплює історію громадської організації, започаткованої у лютому 1958 року. Таким чином  поточний 2018 рік є ювілейним і зобов’язує спільноту Спілки відгукнутись професійним способом. Зазначимо, що в енциклопедичній статті С.В. Тримбач використовує сучасний термін «екранні мистецтва», а це значить, що потенційний конгломерат майстрів екранних мистецтв здатний відгукнутись на шість десятиліть життєдіяльності Національної Спілки кінематографістів України, славетної професійної громадської організації, яка має авторитет як у своїй Батьківщині, так і за кордоном. Йдеться  не лише про термін, але і впровадження усіх існуючих творчо-виробничих ресурсів, які дієво виявляють модуль екранних мистецтв.

Для створення проекту за робочою назвою «60 екранних світанків НСКУ» необхідно оглянути конструкцію і структуру Спілки. Початком має бути  приведення в цілеспрямований ініціативний стан передусім Правління та Секретаріату задля прийняття конкретного рішення про запуск у виробництво безпосередньо проекту із подальшим зверненням до товариства Спілки.  На підставі звернення до відповідних структур (комісій, гільдій, студій) слід розпочати створення концептуальної бази проекту, який охоплював би шість десятиліть у шестисерійному відео серіалі.

Це внутрішня дія, яка спирається на активність спільноти НСКУ, та сама пропозиція, яка спрямовується до глибин співтовариства Спілки є спробою приведення в дію однієї з трьох технологічних позицій – творчо-виробничих відносин. Таким чином починають  діяти маркетинг та менеджмент громадської організації, яка має конкретну причетність до фільмовиробничих процесів і претендує на відкриті зовні дії щодо реалізації проекту. Знаючи структуру Спілки, можна і треба з впевненістю розраховувати на професійне забезпечення проекту відповідними кадрами, звертаючи увагу на специфічні обставини виникнення проекту та умов його реалізації.

Маркетинг  є не лише соціально-економічним процесом, він є обов’язковим вивченням соціально-психологічної ситуації і процесом формування менеджерського плану реалізації.  Майстри екранних мистецтв легко знайдуть аналогію розуміння маркетингу і менеджменту з драматургічними композиційними побудовами. Відтак громадська організація повинна володіти порівняно новими формулами заради самодостатності і реалізації виконання статутних зобов’язань. А там  і до громадянського суспільства, в усій цілісності його функцій, недалеко, незалежно від стихій або не прогнозованих ситуацій.

Начебто єдиним шляхом для реалізації проекту «60 екранних світанків НСКУ» є вузька стежка до Державної агентства України з питань кіно, і така проща нічого особливого не обіцяє. А от  тренінг для спільноти НСКУ повинен стати актуальним і постійною практикою у поєднанні творчо-виробничих зусиль вище згаданих структурних осередків Спілки у здійсненні наведеного проекту та всіх подальших. Літній період треба використати в інтенсивному порядку для розробки проекту, а всі подальші місяці присвятити виробництву короткометражного серіалу. Головне - почати… Конкретна організаційна дія створює реальну можливість освоєння творчо-виробничих процесів як генеральний вектор розуму та сили Національної Спілки кінематографістів України.

Віктор Бажай, кінорежисер, член Спілки

20 січня, неділя, Червоний зал Художній фільм «БРАТИ СІСТЕРС»

21 січня, понеділок, Синій зал Актриса НАТАЛІ ВУД/НАТАЛІЯ ЗАХАРЕНКО (1938-1981) Художній фільм «ВІДТЕПЕР І НАВІКИ ВІЧНІ», ІІ серія

22 січня, вівторок, Синій зал ЦИКЛ ВЕЧОРІВ «КІНО ПРО КІНО» Фільми про С. Параджанова: «Ніч в музеї Сергія Параджанова»