f y
Національна спілка кінематографістів України

Новини спілки

Незмінний слоган. Нотатки.

13.03.2018

Міжнародна науково-практична конференція «РЕЖИСУРА ЕКРАННИХ МИСТЕЦТВ: актуальні питання професії, методологія навчання» здавала 20 та 21 лютого 2018 року свій іспит на актуальність втретє. Перша конференція, яка відбулась у 2016 році, поставила наперед  слоган «Світ змінюють медіа, а медіа створюють режисери». На думку організаторів під проводом режисера і викладача Наталії Дніпренко цей слоган виправдовує намір ідеологічно окреслити право режисера на центральне місце в усіх напрямках діяльності екранних мистецтв, як основного продуцента поточного та кінцевого кіно- та телепродукту. Цікаво спостерігати і робити висновки щодо формування безкінечного розмаїття актуального тематичного плану усіх трьох конференцій та вирішення кадрових питань у забезпеченні висвітлення існуючих проблем у творчо-виробничих процесах, тобто всі три конференції, і, можливо подальші зібрання професіоналів кінематографу та телебачення від теоретиків до практиків, радуватимуть появі надзвичайно обізнаних фахівців у сучасних технологіях мислення та втілення концептуальних розробок.

Усі три конференції були об`єднанні обов’язковою трансляцією онлайн в інтернет просторі, що відповідно відгукам інтернет аудиторії, були очікуваними телевізійними працівниками регіонів України, а також резонансно викликали зацікавленість за межами країни.

Окрім вже сталих форм подачі усного матеріалу учасниками конференції Наталя Дніпренко постійно вдосконалює стиль презентації та репрезентації доповідачів та реплік з місця, дискусійних діалогів.

Головний формат 3-ї конференції опирався на 10 тематичних платформ, і ці теми висвітлювали як корифеї  українського кіно та телебачення, так і фахівці творчих цехів молодого та середнього віку. Неочікуваним, але влучним виявилось поєднання виступу провідного в Україні телеоператора Віктора Куща та молодого відеооператора Івана Наконечного, учасника бойових дій на Сході України, який розповів про специфічні характеристики співпраці з журналістами та військовослужбовцями ЗСУ. Його виступ викликав багато питань і щодо операторської роботи, і щодо існуючих або неіснуючих компонентів у відображенні загальної картини бойових дій на території українського Донбасу.

Ще на початку роботи конференції Наталя Дніпренко використала просценіум за участю директора Укртелерадіопресінституту Ярослава Літинського, голови   гільдії кінорежисерів Національної спілки кінематографістів України Володимира Тихого, ректора Київського національного Університету театру, кіно та телебачення імені І. Карпенка-Карого Олексія Безгіна. Кожний з них «вмикнув зелене світло» трьом основним проблемам, існуючим у режисерській практиці в кіно та на телебаченні, але експозиційні виступи керівників навчальних закладів у форматі підвищення кваліфікації (Укртелерадіопресінститут) та навчальних процесів «від А до Я» (КНУТКТ) вже наперед визначили тематичну домінанту. Дійсно, постійний процес вдосконалення режисури кіно та телебачення вимагає принципово іншого розуміння самої сутності навчальних програм та сучасних форм їх реалізації.

Це стосується і процесу розробки наступних вкрай потрібних Міжнародних режисерських конференцій  та втілення конструкційно - структурної огранки під час її функціонування.

Віктор Бажай, режисер