f y
Національна спілка кінематографістів України

Новини спілки

Кінооператору Миколі Мандричу – 70

29.01.2016

Голова НСКУ Сергій Тримбач про ювілей кінооператора Миколи Мандрича.

Миколі Мандричу – 70! 

Прекрасному кінооператору! Чуклуну візуального.

Одному з тих, хто творив диво студії "Київнаукфільм". Працював із самим Феліксом Соболєвим над фільмами "Біосфера! Час усвідомлення" (1974), "Біля джерел людства" (1976), "Київська симфонія" (1982). У новіші часи в його активі чимало достойних стрічок: "Українці. Віра", "Українці. Надія", "Я камінь з божої пращі", "Війна. Український рахунок"...

В останні роки працює в тандемі з режисером Юлією Лазаревською, яка поєднує в собі ще й таланти музичні і живописні. Не дивною відтак є особлива вигадливість більшості їх картин. Скажімо, своєрідна трилогія "Меандр", "Без пафосу", "Хода", наповнена внутрішньою енергетикою осмислення реалій. Так само, як і їх останній фільм "Ігор Шамо. Постлюдія", удостоєний премії "Київ" імені Івана Миколайчука. На диво стильна робота, огранка долі визначного композитора.

Одного разу пощастило й мені зустрітися в роботі з паном Миколою (втім, нічого "панського" у нього немає). 1998-го року з Юрієм Терещенком знімали фільм "Богдан Ступка. Львівські хроніки". Поїхали за артистом у Львів, на гастролі, і там буквально приклеїлись до нього на три дні. Виснажливо для оператора! Микола витримав без найменших нарікань і зітхань, з фізпідготовкою в нього усе гаразд. А головне – зображення, яке творилося "з коліс", на ходу виявилось просто чудесним, відтворюючи найтонші порухи душі Богдана Ступки...

Нині ще одна зустріч – за моїм сценарієм знімається фільм "Довженко і війна". Оператор Микола Мандрич, а режисер – Юлія Лазаревська...

Натхнення і сил на все велике й прекрасне, Миколо! Многії ще літа творчої праці!

Сергій Тримбач

24 лютого, понеділок, Синій зал. НАШ ІЛЮЗІОН

19 грудня, четвер, Червоний зал Найкращі фільми світового кінопрокату Документальний фільм «САНСАРА»

21 грудня, субота, Синій зал Прем’єра документального фільму «ЛАРИСА КАДОЧНІКОВА. АВТОПОРТРЕТ»