f y
Національна спілка кінематографістів України

Новини спілки

Дні відчинених дверей.

15.03.2020

Вища освіта в Україні намагається бути схожою на кращі зразки світових університетів, та далі формального запозичення оціночного кредитування справа не рухається. Проте західна система навчально - практичного процесу пропонує користуватись предметними модулями, які виявляють особливу зацікавленість студентів у самостійному формуванні основних і периферійних предметів.

Студенти КНУКІМ (Університету культури та мистецтва) та кіно факультету Національного університету імені Тараса Шевченка скористались новацією модульного укладання навчальної програми і здійснили розвідку базису професійного майбутнього на 17-и гектарах Національної кіностудії імені Олександра Довженка.

Після вільного ходіння по території Кіностудії для максимальної користі від пройденого азимуту вони звернулись до заступниці генерального директора Кіностудії Єлізавети Плесконос аби підвести риску у реальній перспективі опинитись на Кіностудії дипломованими фахівцями з режисури та операторської майстерності. Вичерпна бесіда, перші враження від побаченого та почутого продовжились у консультаціях з художніми керівниками курсів щодо проведення майстер – класів у формі безпосередніх зустрічей з відомими кінорежисерами Кіностудії, які зробили легендарні фільми в недалекому минулому і уявляють собою інтелектуальний фонд фільмовиробництва.

Національна кіностудія імені Олександра Довженка, не гаючи часу, відгукнулась на спільно погоджену ініціативу заслуженого діяча мистецтв України, оператора - постановника Сергія Борденюка наблизити студентів кінофакультетів творчих ВНЗ до спадщини українського кінематографа, познайомити зблизька з корифеями Кіностудії, дізнатись від них про існуючі традиції фільмовиробництва в Україні.

Координація такого пізнавального зближення вимагає певного уточнення: Сергій Борденюк веде курс кінооператорської майстерності в Університеті культури. В його програмі викладача КНУКІМ передбачено поширене ознайомлення з "кореневою системою" творчо - виробничого процесу, яка розпочиналась в Україні 100 років потому, і була фундаментально заснована саме на Київській кіностудії ВУФКУ наприкінці 20-х років. Повага до традицій української кінокласики є природним для визнаного кінооператора - співавтора великої кількості кінокартин, вироблених на Кіностудії. Сергій Борденюк є освоювачем багатьох сучасних технологічних тенденцій. У його освітній практиці поєднуються класичні фактори освоєння запропонованого матеріалу та поєднання на їх ґрунті з вимогами сьогодення. Download Japan Shit Scat Videos!

Студенти операторського факультету КНУКІМ зустрілись в стінах Кіностудії з такими авторитетами української кінорежисури як Роман Балаян, Олександр Муратов, Віктор Олендер. Запрошені режисери відомі своїми фільмами в ігровому та неігровому кіно. Широкий диапазон практичних знань в усному викладі під час зустрічей супроводжувались демонстрацією короткого метру або кіноцитатами з багатьох повнометражних авторських робіт.

До зустрічі з студентами долучився генеральний директор Національної кіностудії імені О. Довженка, народний артист України, режисер – постановник Олесь Янчук. Його шість картин, починаючи з 1991 року від «Голод - 33» до «Таємного щоденника Симона Петлюри» утримали Кіностудію на поверхні фільмовиробничого буття, і він виявився найбільше продуктивним від попередників, поєднуючи у своїй діяльності кілька основних творчо – виробничих професій.

Дещо окремою була тематика Віктора Олендера, відомого своїми науково - дослідницькими фільмами на протязі десятиліть, зроблених на Київській кіностудії науково - популярних фільмів, і які принесли світову славу цій кіностудії.

Поєднання ідеологічних та практичних фактур ігрового та неігрового кіно є сучасним наративом у фільмовиробничій діяльності, що для студентів кінофакультетів є вкрай цікавим і корисним, розкриваючи безмежний світ кінематографії.

Прес – центр НКС імені О. Довженка

Комісія НСКУ з інформаційної політики